وی با اشاره به ظرفیت نهایی و تکمیلی 15 میلیون تنی مجتمع بندری کاسپین؛ ظرفیت در حال بهره برداری کنونی این بندر نسل سوم کشورمان در دریای کاسپین را 2.5 میلیون تن در سال عنوان نمود و تصریح کرد: پیش بینی می شود با فعالیت این خط ریلی، حجم نقل و انتقال کالا تا پایان سال بین 50 تا 60 درصد افزایش می یابد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: از مهمترین دستاوردهای شروع به کار این مسیر ریلی و اتصال مجتمع بندری کاسپین به خطوط ریل سراسری کشورمان، فرآهم شدن امکان ایفای نقش بیشتر جمهوری اسلامی ایران در کریدور شمال جنوب و فعالیت بیش از پیش این راهگذر بین المللی حائز اهمیت است.
گفتنی است از مجموع 30 هزار میلیارد ریال هزینه احداث این خط ریلی 37 کیلومتری که حدود 2 کیلومتر آن در محدوده این منطقه می باشد، 300 میلیارد تومان از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی تأمین شده است.