عضو هیات رئیسه اتاق اصناف خواستار همسان سازی تسهیلات و امکانات شد
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف خواستار همسان سازی تسهیلات و امکانات شد
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران با بیان اینکه ۴۰ درصد از اشتغال‌زایی و ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی در اختیار اتاق اصناف است، خواستار همسان‌ سازی تخصیص تسهیلات و امکانات به واحدهای صنفی و صنعتی تولیدی شد.

مهدی امیدوار امروز دوشنبه ۹ مهر با اشاره به صادرات تولیدات صنفی به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس افزود: تولید کالا و ارائه خدمات نیازمند حمایت و تامین مالی است؛ از این‌ رو دولت‌ها می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

امیدوار ادامه داد: یکی از اصول توسعه صادرات این است که نخست مزیت‌های رقابتی را شناسایی و در گام‌ بعدی در بخش‌های مزیت‌دار سرمایه‌گذاری کنیم.

به گفته سخنگوی اتاق اصناف ایران، صادرات منحصر به صدور کالا به خارج از مرزهای یک کشور نیست و می‌توان آن را در درون مرزی‌های یک کشور نیز تحلیل و بررسی کرد؛ معنای صادرات درون مرزی این است که یک کالا در یک استان تولید و تامین‌کننده نیاز سایر استان‌ها شود.

امیدوار با بیان اینکه ۴۰ درصد از اشتغال‌زایی و ۱۵ درصد از تولید ناخالص ملی در اختیار اتاق اصناف است، تصریح کرد: اگر اتحادیه‌ها بتوانند مزیت‌های صادراتی را شناسایی و از دولت نیز تسهیلات ویژه برای توسعه کار دریافت کنند بدون تردید ظرفیت صادراتی اصناف نیز رشد خواهد کرد.