ضرورت حضور بیشتر مسئولان در نمایشگاه کاغذ و مقوا
ضرورت حضور بیشتر مسئولان در نمایشگاه کاغذ و مقوا
سکان نیوز؛ یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندم امسال به آن توجه شود توجه به حضور مسئولان در نمایشگاه کاغذ و مقوا و دعوت از مسئولان دولتی برای بازدید از نمایشگاه است چراکه صنعت بسته‌بندی و کارتن یک صنعت مغفول مانده است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق و مدیرعامل مجموعه کارتن میهن در رابطه با برگزاری  نمایشگاه کاغذ و مقوا اظهار داشت: به‌طورکلی نمایشگاه‌ها در اصناف مختلف موجب شناسایی کالاهای باکیفیت تولید شده در آن دوره زمانی می‌شوند؛ از این منظر نمایشگاه کاغذ و مقوا می‌تواند نشانگر تنوع، کیفیت و نوع تولیدات در این رسته‌ها باشد و همچنین می‌تواند فرصتی مناسب را برای بازدیدکنندگان ایجاد کند تا با مقایسه تولیدات مختلف در حوزه‌های مختلف کیفیت، زیبایی و قیمت، دست به انتخاب زده و بهترین محصول را برای بسته‌بندی محصولات یا تولید کالای خود انتخاب کنند.

علیقلی حسنی اعظمی با بیان اینکه نمایشگاه کاغذ و مقوا با توجه به پیشرفت کشور در زمینه تولید کاغذ و مقوا می‌تواند در معرفی این توانمندی‌ها بسیار مؤثر واقع شود، اظهار داشت: واقعیت این است که ما از افزایش تولیدات داخلی در صنعت کاغذ و مقوا بسیار خوشحال هستیم. کشور عزیزمان در یک برهه زمانی میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد نیازهایش در زمینه کاغذ را از طریق واردات تأمین می‌کرد اما به همت سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان داخلی ما به مقدار زیادی از این وابستگی رها شده‌ایم.

حسنی اعظمی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین حسن‌های تولید کاغذ و مقوا در داخل این است که به‌محض پیش‌آمدهای غیرمترقبه یا اخلال در کیفیت محصولات می‌توانیم به‌سرعت با تولیدکنندگان تماس برقرار کرده و از آن‌ها علت را جویا بشویم و یا آن‌ها به کارخانه‌های ما تشریف بیاورند و موضوع را بررسی کنند؛ درحالی‌که در صورت وارداتی بودن این محصولات این پاسخگویی از سوی فروشندگان و تولیدکنندگان پروسه‌ای سخت و زمان‌بر محسوب می‌شود. ازاین‌رو معتقدم که این نمایشگاه می‌تواند در برقراری ارتباطات دوسویه میان تولیدکننده و خریدار بسیار مفید واقع شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن مدیران صنایع کارتن و ورق ضمن بیان اینکه نمایشگاه کاغذ و مقوا در معرفی محصولات داخلی موفق عمل کرده است، اذعان داشت: بنده انسان مثبت‌اندیشی هستم و معتقدم هر اقدامی که جاری باشد و روبه‌جلو حرکت کند نتیجه‌ای جز موفقیت به همراه نخواهد داشت و این موفقیت را در هر دوره از برگزاری نمایشگاه کاغذ و مقوا دیده‌ام. حضور مسئولان در نمایشگاه کاغذ و مقوا

وی تصریح کرد: خودم نیز هرسال در آن شرکت کرده‌ام و امسال نیز حضور خواهم داشت. البته که در این رویداد از محصولات جدیدمان رونمایی خواهیم کرد چراکه ما نیز هدفی جز ارائه محصولات باکیفیت، شکیل و به‌روز به مشتریانمان نداریم. از همین رو همواره تلاش کرده‌ایم که روبه‌جلو حرکت کرده و با دانش و تکنولوژی روز جهان همراه شویم.

حسنی اعظمی در ادامه به تعدد نمایشگاه‌های صنعت چاپ، کاغذ، مقوا، کارتن و فرآورده‌های سلولزی اشاره کرد و گفت: اگرچه برگزار کردن نمایشگاه یک امر مهم است اما برگزاری چهار نمایشگاه در شهر تهران می‌تواند برای مشتریان به امری کسالت‌آور تبدیل‌شده و آن‌ها را از حضور در این رویدادها دلزده کند.

این فعال صنعت کاغذ، مقوا و کارتن، پیشنهاد من به مجریان این رویدادها تجمیع نمایشگاه‌ها و برگزاری آن‌ها به‌صورت سالانه است. به این شکل هم بازدیدکنندگان می‌توانند با شوق بیشتری در نمایشگاه حاضر شوند و هم تولیدکنندگان می‌توانند با طیب خاطر محصولات بهتر و جدیدتری را عرضه کنند اما در مجموع با وجود این تعدد نمایشگاه‌ها معتقدم که حضورمان بهتر از نبودنمان است و برای همین همواره در آن‌ها شرکت کرده‌ایم.

وی در پایان در رابطه با ضرورت حضور مسئولان در نمایشگاه کاغذ و مقوا خاطرنشان کرد: درنهایت برای مجریان نمایشگاه به‌ویژه جناب امیدی آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم امسال نیز همچون دوره‌های گذشته به نحوی شایسته پاسخگوی غرفه‌داران و بازدیدکنندگان باشند تا آن‌ها بتوانند با طمأنینه توجه مشتریان خود را جلب کنند. یکی از موضوعاتی که علاقه‌مندم امسال به آن توجه شود توجه به حضور مسئولان در نمایشگاه کاغذ و مقوا و دعوت از مسئولان دولتی برای بازدید از نمایشگاه است چراکه صنعت بسته‌بندی و کارتن یک صنعت مغفول مانده است که باید هرچه بیشتر به این عزیزان معرفی و شناسانده بشود.

گفتنی است که هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کاغذ، مقوا، کارتن، فراورده‌های سلولزی و ماشین‌آلات مربوطه از ۹ تا ۱۲ مردادماه در مرکز دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد شد.