شروع طوفانی عباسی کالی در مجلس/مطالبه مشکلات مردم از وزرای نیرو، جهادکشاورزی، بهداشت و راه و شهرسازی
شروع طوفانی عباسی کالی در مجلس/مطالبه مشکلات مردم از وزرای نیرو، جهادکشاورزی، بهداشت و راه و شهرسازی
سکان نیوز؛ نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قرار نیست که ما بر پایه نقشه هوایی دهه چهل بیاییم به عنوان قضاوت جهت اینکه این فضا مال منابع طبیعی است یا عرض زیستی مردم ما هست اقدام کنیم.

عمران عباسی کالی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (چهارشنبه 30 خردادماه) مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر محترم جهاد کشاورزی و نمایندگان محترم! مردم حوزه انتخابیه و با 700 سال تمدن امروز در زیستگاه شان با مشکلی به نام تداخلات که بر پایه نقشه هوایی اوایل دهه چهل تعریف می‌شود گرفتار گشته است نه بر شیوه زندگی مدنی و نه بر پایه تاریخ تمدنی و اسناد موجود است آنها ارزیابی می‌شوند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  قرار نیست که ما بر پایه نقشه هوایی دهه چهل بیاییم به عنوان قضاوت جهت اینکه این فضا مال منابع طبیعی است یا عرض زیستی مردم ما هست اقدام کنیم. شایسته است نمایندگان محترم و وزیر محترم جهاد کشاورزی جهت برون رفت از وضعیت موجود اقدام مناسب را به عمل آورد.

وی افزود: محترم برنج‌کاران که در واقع  به رنج کاران هستند با رنج و مشقت برای به دست آوردن لقمه‌ای نان تلاش می‌کنند الان در فصل برداشت قرار دارند تقاضا بنده بعنوان یک کشاورز زاده از جمع حاضر برآن است با حذف ارز ترجیحی و ممنوعیت واردات برنج، این مشقت که گریبان گیر مردم حوزه انتخابیه ما است را بر دارند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد:  وزیر محترم راه و شهرسازی ضمن تشکر از همة زحمات حضرتعالی اما در حوزه انتخابیه من که ورودی استان مازندران می‌باشد با چند مشکل اساسی برخوردار است، شهر پل سفید ما که متأسفانه گنجایش ظرفیت مسافران ایران عزیز را به استان مازندران ندارد پیوسته در گرفتاری و مشکلات سر می برد.

عباسی اظهار کرد: چند قدم جلوتر زیرآب ما انگار آشیانه حضرت عزرائیل قرار گرفت و پیوسته منتظر آن هستند که خدای ناخواسته اتفاق ناگواری شکل بگیرد. زیرگذر شهید مهدوی با چندین میلیارد که برایش هزینه شده است و اگر از مردم شهرستان قائمشهر بپرسیم هیچ ره آوردی برای حوزه انتخابیه ما نداشت همچنین جاده ساحلی ما هجده کیلومتر درازا دارد ولی متأسفانه مردم آن درسال فرصت نمی‌کنند جامعه سیاه را از تن بیرون آورد.

وی ادامه داد: آزاد راه در حوزه انتخابیه چهل و پنج کیلومتر درازا دارد که ظرف سیزده سال فقط ده درصد پیشرفت داشت و دیگر از آن است که صد و سی سال زمان می‌برد تا به پایان برسد از وزیر محترم این استدعا را در جهت برون رفت از وضعیت موجود و بررسی این امر اقدام عاجل به عمل آید.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس اضافه کرد: در شب عید امسال بالغ بر بیست و یک میلیون مسافر یعنی ربع مسکون جمعیت کشور ما در استان مازندران افتخار میزبانی داشتیم اما در کنار این سعادت میزبانی سهم آرد  و شبکه برق رسانی و شبکه آبرسانی ما برای فقط جمعیت مازندران تعریف شده است.

وی ادامه داد: وزیر محترم بهداشت و درمان تمام مسافرانی که وارد استان مازندران می‌شوند ضمن تشکر از زحمات شما متأسفانه در ابتدایی‌ترین مرحله یعنی شهر زیراب، بیمارستان شهدا زیراب کمترین تجهیزات جهت نجات شهروندان ایران زمین برخوردار نیست کار به جایی رسیده است که مردم یک شهر به پا خاستند و اقدام کردند تا بتوانند بیکارستان را از این وضع نجات دهند.سزاوار است چون بیمارستان متعلق به مردم زیراب نیست، نگاه ملی به آن شود تا جان همه مسافران عزیز ایران زمین حفظ بماند.

عباسی افزود: اما آن چیزی که سلامت مردم حوزه انتخابیه ما را به خطر می‌اندازد هر پنج شهرستان حوزه انتخابیه ما از آب چاه بهره‌مند می‌شوند. وزیر محترم نیرو! فاضلاب شهری ما هیچ سامان‌دهی نشده است در نتیجه تمام آنچه که حلقه‌های چاه به دل زمین فرو می‌برد حلقه‌های چاه دیگر بر سفره مردم می‌نشانند یعنی سلامت مردم پنج شهرستان در خطر است استدعا می‌شود برای برون رفت از این وضعیت از سد آیت‌الله صالحی مازندرانی جهت بهره‌مندی مردم حوزه انتخابیه انشاءالله تعالی اقدام عاجل صورت گیرد.

این نماینده مردم در دوره دوازدهم یادآور شد: بازنشستگان کسانی هستند که همه ما با آنها در ارتباط هستیم. یخچال های خانه هایشان خالی است، باید نسبت به آنها رأفت و انسانیت هزینه شود.