ساماندهی و مدیریت زباله در عباس آباد نیازمند تعامل بین دستگاهی است
ساماندهی و مدیریت زباله در عباس آباد نیازمند تعامل بین دستگاهی است
سکان نیوز؛ دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عباس‌آباد افزود: مدیریت پسماند شهری یکی از اولویت‌ها و نیازهای اصلی شهر است، چراکه مردم مطالبه‌گر هستند و از ما درخواست حل این معضل را دارند.

سینا درویش  اظهار کرد: در بازدید از شهرک صنعتی سلمانشهر به همراه بخشدار با دپوی غیراصولی زباله در حاشیه جاده مواجه شدیم و برخورد جدی با عوامل حاضر در محل که در حال تخلیه نخاله بودند صورت گرفت.

وی ادامه داد: بعد آن از دپوی زباله در این مکان جلوگیری شده و قطعاً در صورت مشاهده هرگونه سرپیچی و سهل انگاری با متخلفین برخورد جدی و قانونی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عباس‌آباد افزود: مدیریت پسماند شهری یکی از اولویت‌ها و نیازهای اصلی شهر است، چراکه مردم مطالبه‌گر هستند و از ما درخواست حل این معضل را دارند.

این مقام مسوول اضافه کرد: به ویژه این مسئله باعث انتشار و تولید گاز متان و گازهای گلخانه‌ای می‌شود و در بخش‌هایی باعث از بین رفتن جنگل‌ها و منابع طبیعی شده و به واسطه وارد شدن شیرابه آن داخل منابع آب و چشمه‌ها باعث آلوده کردن آن‌ها شده است. از طرفی با توجه به گردشگر پذیر بودن منطقه نیز منظره ناخوشایندی به وجود آمده است.

هشدار دادستانی درباره دپوی زباله در حاشیه شهر عباس‌آباد مازندران

درویش گفت: ساماندهی و مدیریت زباله در شهرستان نیازمند تعامل بین دستگاهی است و دادستانی در راستای حفظ حقوق عامه، پیگیر مطالبات مردمی است و هشدار می‌دهم به همه کسانی که اقدام به این کار می‌کنند، ما با همکاری بخشدار و سایر مسئولین نسبت به ساماندهی این مسئله اهتمام و مداومت خواهیم داشت.

شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن، رامسر با افزون بر یک میلیون نفر جمعیت در غرب مازندران واقع شده است، این منطقه به خاطر قرار گرفتن در موقعیت خاص جنگلی، کوهستانی و ساحلی یکی از مناطق بی نظیر گردشگری ایران و جهان محسوب می شود.

محور عباس آباد به طول ۳۵ کیلومتر با قدمتی بیش از ۵۰ سال از میان جنگل های همیشه سرسبز هیرکانی می گذرد و گردشگران و مسافران را از استان های جنوبی به خطه شمال کشور از جمله غرب مازندران و گیلان هدایت می کند.

  • نویسنده : مهریا شعبانیان