ساخت مستندی با موضوع کرونا در کیش توسط فیلم ساز بابلی
ساخت مستندی با موضوع کرونا در کیش توسط فیلم ساز بابلی
سکان نیوز؛ مهدی قربانپور ، شروع فيلمسازي از سال 1373بوده است و تاکنون بیش از بیست فیلم کوتاه و مستند ساخته است ، از شاخص ترین آثار او می توان به فیلم های عیسای باران ، آنجا که هیچکس نیست، من انرژی هسته ای نیستم، تنهای قصه های خوب، صد و نود، ما همه سربازیم اشاره کرد.

به گزارش سکان نیوز، در یک روز جمعه فرصتی مغتنم شد تا با دوست قدیمی دیداری داشته باشم و دقایقی با ایشان گفتگو کنم .
مثل همیشه منظم ( سر ساعت مقرر تشریف اوردن ) خندان ،مودب ، متین و موقر …..
کمتر کسی در بابل در حوزه فیلم سازی بخصوص فیلم های مستند است که این مدیر فرهنگی را نشناسد ،ایشان جشنواره بین المللی وارش را از سال ۷۸ پایه گذاری کردند و در حال تربیت و اموزش بیش از صد جوان علاقه مند به سینما در شهر مان بابل هستند ،از هر دری سخن گفتند : جایگاه فرهنگ در جامعه ،ادبیات و کتاب خوانی و سینما در کشور که بدلیل کوتاه بودن فرصت متنی امکان درج ان نمی رفت .
برای این هنرمند گرانقدر ارزوی بهروزی داریم
مهدی قربانپور ،متولد 1358 بابل
به گفته خودشان شروع فيلمسازي از سال 1373بوده است و تاکنون بیش از بیست فیلم کوتاه و مستند ساخته است ، از شاخص ترین آثار او می توان به فیلم های عیسای باران ، آنجا که هیچکس نیست، من انرژی هسته ای نیستم، تنهای قصه های خوب، صد و نود، ما همه سربازیم اشاره داشت. آثار او در جشنواره هایی چون :جشنواره فیلم آسیا تک رم ،ویدئو ورکس آلمان ،جشنواره ملل ابنز اتریش ،اوپسالا سوئد ،اوترخت هلند و جشنواره فیلم دهوک به نمایش درآمده و برای برخی از آثارش جوایزی دریافت کرده است.
و از سال 83 عضو انجمن مستند سازان سینمای ایران است. از دیگر کارهای او در عرصه مدیریت فرهنگی می توان به دبیری بخش فیلم و عکس نخستین جشنواره بین المللی میراث مشترک کشورهای حاشیه دریای خزر ،عضویت در هیات مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران ،مدیریت گرد آوری آثار سه دهه سینمای ایران ،عضو شورای سیاستگذاری و امور جشنواره های انجمن سینمای جوانان ایران، دبیر اولین کمپ فیلم کوتاه ایران ،
اودر سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر نیز به عنوان مدیر بخش تجلی اراده ملی حضور داشته است.
وی همچنین تجربه حضور در هیات انتخاب و داوری صندوق سینمای مستند جشنواره حقیقت ،جشنواره فیلم دانشجویان ایران ،جشن فیلم کوتاه خانه سینما ،جشنواره فیلم سبز و داوری بخش دانشجویی -گرین می – در ایران را در کارنامه کاری خود دارد.
او همچنین جایزه بهترین فیلم را از بیست و نهمین و سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد برای فیلم های کوتاه عیسای باران و مستند آنجا که هیچ کس نیست …دریافت کرده و در ششمین و هفتمین دوره جشنواره فیلم سینما حقیقت برای فیلم هایش کاندیدای دریافت جایزه بوده است. زمناکو آخرین اثر مستند بلند او کاندیدای دریافت پنج جایزه از هفدهمین جشن خانه سینما بود و جایزه بهترین فیلم و بهترین پژوهش را در این دوره دریافت کرده است . همچنین جایزه بین الادیان سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر برای مستند زمناکو نیز درکارنامه افتخارات اوست.
از ایشان در مورد اخرین کارش سیوال کردم که گفتند :
مدتی است ساخت مستندی با موضوع کرونا را در کیش اغاز کردم و این ایده در دوران قرنطینه شکل گرفت.
چون اعتقاد دارم کرونا غیر از انکه یک موضوع سلامت محور است، یک برهه فرهنگی و تاریخی در جهان را تحت تاثیر قرار داده است و نمی شود به سادگی از ان گذشت.