ساخت بزرگترین مارینای کشور در سواحل نوشهر/گردشگری مازندران بر روی ریل توسعه
ساخت بزرگترین مارینای کشور در سواحل نوشهر/گردشگری مازندران بر روی ریل توسعه
سکان ؛ پروژه ای که در راستای دیپلماسی گردشگری صورت پذیرفت و با اینکه در سال گذشته تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در سالجاری تکمیل شد و به همت و حمایت های دولت سیزدهم در هفته دولت توسط استاندار مازندران به بهره برداری رسید.

همانطور که در طول یکسال گذشته از نظرتان گذشت با روی کار آمدن دولت سیزدهم و با آزاد سازی سواحل مازندران، امکان استفاده عموم مردم از سواحل و دریا افزایش یافته و استاندار مازندران نیز بلافاصله پس از دستور ریاست جمهور به دنبال اجرای جدی این طرح رفت.

پس از آن شاهد افزایش سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد انواع تفریحات ساحلی و دریایی در نقاط مختلف مازندران به ویژه در مناطق غرب هستیم که ساخت بزرگترین مارینای کشور در سواحل نوشهر توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی یکی از آن ها است.

پروژه ای که در راستای دیپلماسی گردشگری صورت پذیرفت و با اینکه در سال گذشته تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما در سالجاری تکمیل شد و به همت و حمایت های دولت سیزدهم در هفته دولت توسط استاندار مازندران به بهره برداری رسید.

لازم به ذکر است این پروژه در محور رویان- نوشهر قرار دارد و علاوه بر ایجاد تأسیسات تفریحات دریایی و ساحلی در ساحل، شامل پروژه ویژه دریایی به وسعت ۳۰۰ متر داخل دریا است.

همچنین مزایا و امکاناتی چون ساخت رستوران دریایی و اسکله ویژه قایق‌های تفریحی نیز در این پروژه بزرگ توریسم دریایی کشور لحاظ شده که به مرور به موارد جزئی ان ها نیز در آینده خواهیم پرداخت.

بنا بر اظهارات استاندار مازندران در مراسم افتتاحیه این پروژه، اینک گام بزرگی در عرصه گردشگری و اقتصادی استان برداشته شد و بعد از این، می توان مصم تر از قبل به محقق سازی ایده های بزرگی چون ورود کشتی کروز در دریای خزر اقدام نمود

نمایده عالی دولت بیان کرد: تمام امکانات تفریحی و خدماتی اعم از پذیرایی و اقامتی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در بزرگترین مارینای کشور در پسکرانه ایجاد خواهد شد.

حسینی پور با تأکید بر اینکه پروژه مارینای نوشهر علاوه بر اینکه به عنوان بزرگترین پروژه توریسم دریایی کشور مطرح است، گفت: همچنین می‌توان آن را اولین مرکز تفریحی استاندارد در دریای خزر نیز نام‌گذاری کرد.

وی با اشاره به حجم بالای سرمایه‌گذاری برای ایجاد بزرگترین پروژه توریسم دریایی کشور در دریای خزر، عنوان کرد: بدون شک افتتاح این پروژه باعث تحول توریسم دریایی در کشور و جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی به استان مازندران و در نهایت رونق توریسم کشور خواهد شد.

استاندار مازندران بیان کرد: ما فعلا می خواهیم از ظرفیت های این شهرستان به عنوان هاب گردشگری استان استفاده بهینه نماییم و با ایجاد منطقه آزاد ظرفیت های نوشهر را فعال سازیم.

حسینی پور، جذب گردشگر و انتقال آن ها از طریق دریا به نوشهر و از اینجا به کشورهای دیگر را از دیگر برنامه های آینده استان برای رونق گردشگر عنوان کرد و گفت: این امتیاز و مزیت مازندران است که باید استفاده گردد. متاسفانه ما تاکنون از اقتصاد دریای مازندران نتوانستیم به اندازه ۱۰ درصد هم استفاده کنیم. در حالی که اقتصاد مازندران باید از همین دریا متحول می شد.

وی فعالیت های دریایی را یکی از مهمترین هدف های کاری دولت سیزدهم در مازندران عنوان کرد و افزود: اقدامات مهمی در حال انجام است و در اینده خبرهای خوبی در این حوزه خواهیم شنید.

استاندار مازندران در پایان گفت: در حوزه تجارت اقتصادی کارهای زیادی انجام شد، ریل گذاری های بسیاری صورت پذیرفت و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی در آینده نزدیک شاهد رخدادهای خوبی باشیم.