رشته‌های مربوط به کشتی‌سازی در دانشگاه‌های صنعتی استان ایجاد می‌شود
رشته‌های مربوط به کشتی‌سازی در دانشگاه‌های صنعتی استان ایجاد می‌شود
استاندار مازندران گفت تولید شناور از نیازمندی‌های دریای خزر است و بر تولید شناورهای متناسب با صادرات استان تاکید کرد

خبرنگار : معظمه نقی پور

به گزارش سکان از ساری، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در بازدید از مجتمع کشتی‌سازی صدرا بندر امیرآباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این مجموعه صد در صد با دانشمندان ایرانی کار می‌کند، گفت: برای اولین بار ۴ فروند شناور از سوی سازمان کشتی‌رانی کشور به این مجموعه سفارش داده شده است و با تمام تجهیزات و امکانات داخلی در حال ساخت هستند.

وی افزود: این مجموعه یکی از بزرگترین پروژه‌های صنعت دریایی کشور است و باتوجه به طرح توسعه‌ای که در این مجموعه دارند امیدوار هستیم اینجا به عنوان تنها مجموعه صنعت دریایی کریدور شمال به جنوب قرار بگیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران با توجه به نیاز دریایی خزر به شناور، اظهار داشت: تولید شناور از نیازمندی‌های جدی خزر است و با سرمایه‌گذاری که در این مجموعه قرار شد انجام شود، طرح توسعه و تامین مالی انجام خواهد شد.

وی افزود: در این مجموعه علاوه بر تولید شناور داخلی به تعمیر شناورهای خارجی ازجمله کشور روسیه مشغول هستند.

حسینی‌پور ، تصریح کرد: در ریل‌گذاری جدید استان به شدت نیازمند شناورهایی متناسب با صادرات استان هستیم ازجمله شناورهای که مجهز به کانتینر یخچال‌دار هستند و صحبت کردیم و یک کشتی بدین منظور در حال آماده کردن هستند.

استاندار مازندران، اظهار داشت: با توجه به چشم‌اندار توسعه تجارت دریایی مازندران با کشورهای همسایه این مجموعه یک مجموعه استراتژیک برای ما محسوب می‌شود.‌

وی افزود: حدود ۵۰۰ نفر در این مجموعه تلاش دارند و ظرفیت ارتقاء به هزار و پانصد نفر را دارد.‌

حسینی‌پور از راه‌اندازی دبیرستان متناسب با نیازهای مجتمع کشتی‌سازی صدرا خبر داد و افزود: مقرر شد دبیرستانی متناسب با نیازهای این مجتمع در همین مجموعه ایجاد شود تا دانش‌آموزان از همان ابتدا بیاوریم و آموزش لازم را ببینند.

استاندار مازندران ادامه داد: همچنین قرار شد با دو دانشگاه نوشیروانی و علم و صنعت قرارداد ببندیم تا رشته‌های مورد نیاز این مجتمع را ایجاد کنند.

رعیت مدیر مجتمع دریایی کاسپین شرکت کشتی‌سازی صدرا نیز گفت: درحال حاضر ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و حدود هزار نفر غیرمستقیم مشغول هستند.

وی افزود: زیرساخت و زنجیره تعمیر کشتی‌سازی نیاز به حمایت دارد که با حضور استاندار این مهم براورده می‌شود. رعیت اظهار داشت:درحال حاضر به صورت هم‌زمان ۴ شناور در مجموعه و ۴ شناور در اسکله به صورت تعمیرات روباری تعمیرات انجام دهیم و به صورت هم زمان ۸ شناور تعمیر کنیم.

رعیت، افزود: ظرفیت کارخانه هم طوری طراحی شده که برای ساخت هم زمان ۴ شناور بسازیم با برنامه‌ریزی و تامین مالی که انجام شده در آینده نزدیک ظرفیت را دو برابر افزایش می‌دهیم و برای توسعه زیرساخت ۵۰۰ میلیارد در نظر گرفتیم.

انتهای پیام /