رمضانعلی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در گفت وگویی با بیان اینکه افزایش تعرفه در شرکت ملی پست در بخش های مختلف دیده میشود ، گفت: در بخش پایه برای جلوگیری از فشار به قشر کمدرآمد قیمت ها ثابت میماند اما باید بخش رفاهی مورد بازنگری قرار گیرد به طوری که مسافت مرسولات باید در قیمت ها در نظر گرفته شود.البته باید بگویم به دنبال راه اندازی سرویس ویژه هوایی برای ارسال مرسولات در عرض ۲۴ ساعت به نقاط مختلف کشور هستیم.
* محصولات صنایع دستی باید از لیست کالاهای تجاری خارج شود
وی افزود: اکنون دغدغه ما این است که محصولات صنایع دستی از لیست کالاهای تجاری خارج شود چراکه این اتفاق در جهش تولید تاثیر مستقیم دارد و برای کشور نیز ارز آوری دارد، زیرا با این قانون عوارض گمرکی برای تولیدات صنایع دستی حذف میشود از طرفی باید بگویم یکی از فعالیت های خوب شرکت ملی پست راه اندازی سامانه هوشمندICT است که در برنامه داریم به طوری که در تمام روستاها این سامانه فعال می شود تا محصولات روستا در داشبورد این سامانه معرفی شود که این اتفاق اینگونه است که دفاتر گذشته پستی را تجهیز کرده و توسعه میدهیم. البته باید به این نکته اشاره کنم که اکنون ۶ هزار روستا داریم که در ۱۵۰۰ روستا سامانه ICT فعال است، در واقع هر سال ۲ هزار روستا به این سامانه مجهز می شوند، اکنون در حال طراحی داشبورد سامانه برای معرفی محصولات روستائیان هستیم.
* ارائه خدمات فیزیکی جای خود را به خدمات الکترونیکی داد
سبحانی فر تصریح کرد: همزمان با شیوع ویروس کرونا بحث الکترونیکی شدن خدمات و حذف قبوض انجام شد که حجم ترافیک ما تا قبل از آن ۱۰۰ میلیون تومان در سال بود که حذف شد اما ارائه خدمات فیزیکی جای خود را به خدمات الکترونیکی داد به طوری که اکنون ۳۰۰ میلیون در سال مرسوله جابهجا میشود که البته مورد رضایت نیست و ما باید در یک برنامه میان مدت به ۲ برابر این عدد برسیم.