دولت خدمت و قانون باید سکاندار کشور شود/استراتژی سیاست خارجی منطبق با جایگاه کشورمان نیست
دولت خدمت و قانون باید سکاندار کشور شود/استراتژی سیاست خارجی منطبق با جایگاه کشورمان نیست
سکان نیوز؛ داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه «دولت خدمت و قانون» باید بتواند سکاندار دستگاه اجرایی کشور شود، اظهار داشت: اگر ما برنامه یا استراتژی جدید منطبق با سیاست های دنیا و منافع ملی نداشته باشیم دچار مشکل می شویم.

به گزارش سکان نیوز، فدا حسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس  در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

داوطلب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: توفیق ۲ دهه خدمت با دوست‌داشتنی‌ترین افراد، شهدای گرانقدر، شهید سلیمانی در حوزه سیاست خارجی (هنگامی که سفیر ایران در افغانستان بودم) و بیش از یک دهه خدمت و همکاری شهید گرانقدر جناب آقای رئیسی داشتم.

وی ادامه داد: «دولت خدمت و قانون» باید بتواند سکاندار دستگاه اجرایی کشور شود تا نسبت به همه مشکلات کشور رسیدگی داشته باشد.

مالکی گفت: روستازاده سیستان و بلوچستان هستم و اولین توجه بنده نسبت به استانهای مرزی و محروم کشور است که بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور در استانهاست. با تشکیل فراکسیون استان‌های مرزی ظرفیت کشور را بررسی و ۲ قانون در جهت رفع مشکلات و معیشت مردم با استفاده از تمام ظرفیت کشور پیشنهاد کردیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس دوازدهم گفت: با توجه به اینکه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و دو سال عضو شورای وزیران مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد بودم می دانم که استراتژی سیاست خارجی منطبق با جایگاه کلان کشور نبوده است، اعتقاد من این است که اولویت ما حتما باید توجه به کشورهای همسایه و منطقه باشد.

مالکی گفت: در حوزه مسائل داخلی با توجه به مشکلاتی که در داخل کشور داریم همه باید بپذیریم که مطرح کردن این موضوع که مشکلات کشور یک شبه قابل حل است یا از روش های سنتی بخواهیم مشکلات معیشتی را برطرف کنیم، اشتباه محضی است که ما را به خطا دچار می کند.

وی گفت: اگر ما برنامه یا استراتژی جدید منطبق با سیاست های دنیا و منافع ملی نداشته باشیم دچار مشکل می شویم، در معیشت امروز دچار مشکل هستیم و تلاش آیت الله رئیسی بر این بود که گره ها باز شود و اقدامات خوبی هم انجام داد و با توجه به روابط تنگاتنگی که با وی داشتم ایشان بر این قضیه تاکید داشت.