درد و دلی با وزیر بهداشت و علوم
درد و دلی با وزیر بهداشت و علوم
سکان نیوز؛ بینش و بصیرت سیاسی از شاخصه‌های مورد تأمل عالمان علم سیاست است که با آن بلوغ سیاسی یک جامعه را می‌سنجند.

به گزارش سکان،  از همین روست که رویکردهای استبدادی، کنشگری سیاسی مردم را برنمی‌تابد و تمایل دارند مردم به مسائل سیاسی ورود نکنند؛ چرا که خوب می‌دانند جامعه منفعل جامعه‌ای تابع و دنباله‌رو خواهد شد.

انتخابات اخیر ریاست جمهوری نشان داد مردم ایران با تجربه 40 و اندی سال در برآیند  و فرایند کلی به رشد و عقلانیت سیاسی رسیده اند و بی شک کنش گری های سیاسی آنها کمتر میتواند دچار هیجان و خطا گردد.

علی رغم پروپاگلندای رسانه های خارج از ایران و توپ خانه شبکه های اجتماعی وابسته به آن میتوان گفت انتخابات چهاردهم،انتخاب کابینه و اعتماد به وزرا کمترین چالش سیاسی را از اول انقلاب با توجه به همسو نبودن مجلس و دولت را داشت که تمام این امر دال بر بالا رفتن بصیرت سیاسی مردم  در انتخاب درست میباشد.

3 رکن اساسی این بصیرت و آگاهی سیاسی را میتوان در اموزش و پرورش،آموزش عالی و فضای رسانه جست و جو کرد.انتخاب وزیر علوم،بهداشت و آموزش و پرورش دولت چهاردهم که بر گرفته از مشورت از دانشمندان و اساتید و سیاسون برجسته بدون تفکرات حزبی بود میتوان روشنی بخش،تعالی بلوغ سیاسی مردم در دهه های آینده باشد.

و اما نکته ای که میتواند تمام تلاش های موفق مجلس و دولت را نا موفق نماید،انتخاب روسای دانشگاه های وزارت بهداشت و علوم بدون مشورت از اعضای هییت علمی آن دانشگاه و بر اساس فشارهای سیاسی و حزبی است.

خطی مشی که بر خلاف اندیشه رییس جمهور محبوب و به قولی تابو شکن است.دلسوزان و سازندگان دانشگاه ها اعضای هیئت علمی و پرسنل آن هستند که میتوانند در انتخاب رییس دانشگاه نقش بسزایی ایفا نمایند، دانشگاهی که نقش بسزایی در امید بخشی،رشد و انگیزه برای فرزندان این مرز و بوم و اساتید آن دارد، دغدغه ای که مقام معظم رهبری و رییس جمهور شخصا بار ها در سخنرانی خود بیان نموده اند.

انتخاب شخصی که از فرزند همان دانشگاه بوده و تربیت فرزندان ما را مانند فرزند خود میداند میتواند جهشی بزرگ در پبشرفت این مرز و بوم داشته باشد.

خرسند از آنیم که دولت چهاردهم بدون توجه به فشارها و توصیه ها، کابینه ای از دل مشورت،وفاق و همه گیری سیاسی و اجتماعی بر اساس لیاقت انتخاب نموده و چشم به راه انتخاب مدیران اجرایی و بدنه میانی دولت که از همین مشی بوجود بیاید.