خدمات غیر حضوری بیش از ۷۵ درصد مراجعه مردم را کاهش می دهد
خدمات غیر حضوری بیش از ۷۵ درصد مراجعه مردم را کاهش می دهد
سکان نیوز؛ مدیر کل تامین اجتماعی چهار محال و بختیاری گفت: با غیرحضوری خدمات تامین اجتماعی بیش از ۷۵ درصد مراجعه مردم به شعب کاهش می یابد.

غلامرضا محمدی گفت:پیش بینی گردید غیرحضوری شدن این خدمات تا آخر بهمن ماه طبق برنامه زمانبندی به طور کامل محقق شود و هر هفته چند خدمت تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد و به این ترتیب بیش از ۷۵ درصد مراجعه مردم را به شعب کاهش می‌دهد.
وی افزود: با اجرای این طرح 30 خدمت عمده در راستای بهینه سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات، افزایش رضایتمندی بیمه‌شدگان، توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری با بهره گیری از بانک های اطلاعاتی و با توجه به برقراری ارتباط با سازمان ثبت احوال کشور زمینه پرداخت کمک هزینه ازدواج به عنوان اولین سرویس کاملا غیرحضوری، راه‌اندازی شد.
مدیر کل تامین اجتماعی استان خاطر نشان کرد: بر این اساس، شناسایی بیمه‌شدگان حائز شرایط ماده (85) قانون تامین اجتماعی و فرآیندهای مربوط به ثبت مشخصات، انجام محاسبات، صدور اسناد و ارسال به اداره کل امور مالی در سامانه متمرکز تعهدات کوتاه مدت برای واجدین شرایط که دارای شماره حساب و شماره تلفن همراه معتبر در سیستم هستند، در پایان هرماه به صورت هوشمند و بدون نیاز به مراجعه بیمه‌شده به واحد اجرایی صورت می‌پذیرد و مراتب نیز از طریق پیامک به بیمه‌شده اعلام می شود.
محمدی گفت: علاوه بر شیوه فوق، امکان ثبت اطلاعات مربوط به ازدواج توسط بیمه‌شده از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی اینترنتی eservices.tamin.ir فراهم است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان ادامه داد: افرادی که با وجود تکمیل اطلاعات شماره حساب و شماره تلفن همراه در سامانه خدمات غیرحضوری، در پایان ماه مربوطه، پیامک ثبت کمک هزینه ازدواج را دریافت نمی کنند، می‌توانند از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی مذکور از مسیر (منوی بیمه شدگان‏‏/ حمایت های کوتاه مدت‏‏/ درخواست کمک هزینه ازدواج) از علت عدم دریافت کمک هزینه ازدواج مطلع و در صورت اعتراض با ثبت درخواست پشتیبانی و بارگذاری تصاویر عقدنامه و صفحه ازدواج شناسنامه از طریق منوی «افزودن تصاویر جدید» نسبت به ارائه درخواست و پیگیری های مربوطه اقدام کنند.