حسین زادگان؛ تشکیل‌های قوی کارگری در کشور وجود ندارد
حسین زادگان؛ تشکیل‌های قوی کارگری در کشور وجود ندارد
سکان ؛ استاندار مازندران گفت: اگر ما خصوصی‌سازی را به درستی اجرا کنیم و کارفرمایان و تشکل‌های قوی داشته باشیم، بار بزرگی از روی دوش دولت برداشته خواهد شد و تشکیل‌های قوی کارگری در کشور وجود ندارد.

احمد حسین‌زادگان بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی کارگر با بیان اینکه خوشحالیم در نظامی زندگی می‌کنیم که دولت و نهادهای مختلف وجود دارند که از حقوق کارگران دفاع و امکانات رفاهی را برای آنان در همه بخش‌ها فراهم می‌کنند، اظهارکرد: در کشورهای توسعه یافته و پیشرفته به لحاظ اقتصادی بسیاری از کارهایی که دولت انجام می‌دهد، توسط بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی افزود: اصل خصوصی سازی پسندیده است و ما در نحوه و شکل اجرای آن مشکل داریم و در کشورهای توسعه یافته در بخش خصوصی همه اختیارات در دست کارفرمایان است و این مسؤولیت در کشور ما درست یا غلط بر روی دوش دولت قرار دارد.

حسین‌زادگان با بیان اینکه امیدواریم روزی شرایط اقتصادی کشور به نقطه ایده‌آل برسد، اظهار کرد: همه ما واقفیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که به خاطر ایستادگی و استقلال و آگاهی مردم در امور سیاسی خواسته‌ها و مطالبات برای مردم وجود دارد، اظهار کرد: دشمنان هر روز با ابزارهای مختلف به اقتصاد کشور فشار می‌آورند و با تحریم‌ها بیشترین صدمات به قشر ضعیف وارد می‌شود چراکه مردم ما می‌خواهند آزاد و مستقل باشند.

استاندار مازندران تصریح کرد: اگر ما خصوصی‌سازی را به درستی اجرا کنیم و کارفرمایان و تشکل‌های قوی داشته باشیم، بار بزرگی از روی دوش دولت برداشته خواهد شد و خدمات و امکانات رفاهی بهتری برای کارگران فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جدید، مقام معظم رهبری به درستی و به‌حق اشتغال و رونق تولید را در مقابل هجمه دشمنان مطرح کردند چراکه پاشنه آشیل نظام اقتصاد است و با تولید و ترویج فرهنگ کار می‌توانیم از فشار و تحریم‌ها خارج شویم و با کمک کارفرمایان که ظلعی از اضلاع توسعه کشور هستند کارگاه‌هایی تعطیل برای جذب کارگران بیشتر و تولید کالاهای بهتر دوباره احیا شوند.

حسین‌زادگان افزود: در حوزه‌های علمی، دفاعی، ورزشی و نظامی توانستیم افتخارات زیادی در دنیا به‌دست آوریم و چرا نتوانیم در حوزه اقتصادی به این مهم برسیم و همه در گرو تلاش‌های شبانه روزی است تا درست تولید کنیم و کشور به نقطه اقتصادی مدنظر رهبری برسد.

استاندار مازندران در پایان با بیان اینکه در جلسه‌ای که با نماینده کارگران داشتیم مشکلات مطرح شد و برای اینکه در بروکراسی‌های اداری گم نشود گفتیم مسائلی که اختیاراتش در سطح استان است در همین هفته برطرف شود، گفت: تشکل‌های کارگری باید با صدای رسا مسؤول کارگری را به گوش مسؤولان برسانند.