پرستو حجازی، در نشست آموزشی توجیهی جمعی از کارکنان شعب و اداره کل غرب تهران بزرگ، گفت: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمهگر در ایران است که بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور را تحت پوشش خود دارد، استفاده هرچه گستردهتر از فناوری و اجرای طرح ملی 3070 میتوانند تاثیر بسزایی در افزایش خدمترسانی و در نتیجه افزایش رفاه اجتماعی و ایجاد رضایتمندی در نزد مخاطبان داشته باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به گستردگی طرح در سطح کشور، تنوع در خدمات، پیچیدگی رویههای اجرائی، درخواستهای گسترده و متفاوت، انبوه ناهمگون جامعه هدف، ارتباطات سیستمی سازمانی و غیرسازمانی و … باعث میشود که در اجرای طرح با موانعی روبهرو شویم که تنها با آموزش به کارکنان میتوان مشکلات طرح یادشده را به حداقل رساند.
معاون منابع بیمهای اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ اجرای طرح 3070 را در گرو دو اصل توسعه فراگیر زیرساختها و آموزش به کارکنان و کاربران دانست و افزود: در کنار این 2 اصل؛ تبلیغات نقش مهمی در آگاهیبخشی به مخاطب دارد.
حجازی افزود: هر خدمتی در هر سازمانی با توجه به فلسفه وجودی آن دارای سیکل تعریفشدهای است که با آموزش به کارکنان و مخاطبان میتوان ضمن همافزایی و اثربخشی؛ توسعه طرحهای ملی از جمله طرح 3070 بیشتر انجام گیرد.
وی نقش آموزش را در طرح ملی 3070 بسیار مهم و اثرگذار دانست و پیشنهاد داد با توجه به گستردگی دامنه سطح طرح، مقوله آموزش نباید به یک نقطه معطوف شود و حتی در بازاریابی و انتقال پیام به مخاطبان تبلیغات باید با نگاه آموزشی دنبال شود.
معاون منابع بیمهای اداره کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ تاکید کرد: طرح ملی سی هفتاد بر سه لایه مهندسیشده مجزا با سه محیط متفاوت که عبارتند از: آموزش به مخاطبان و کاربران بیرونسازمانی، آموزش به کارکنان و کارشناسان شعب و آموزش به مسئولان ستادی، طراحی شود.
حجازی تصریح نمود: برای هر گروه یادشده شایسته است بسته آموزشی متناسب با آن گروه نیز طراحی گردد.