بیانیه حمایتی جمعی از حقوقدانان و وکلای دادگستری در حمایت از دکتر قالیباف
بیانیه حمایتی جمعی از حقوقدانان و وکلای دادگستری در حمایت از دکتر قالیباف
سکان نیوز؛جمعی از حقوقدانان و وکلای دادگستری در بیانیه ای از دکتر محمدباقرقالیباف در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اعلام حمایت کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

“إِنَّ خَيْرَ مَنِ اسْتَأْجَرْتَ الْقَوِيُّ الْأَمِينُ”

سلام و ادب و احترام به ملت شریف ایران

در حالی که نظام جمهوری اسلامی دهه ی پنجم عمر مبارک خود را سپری می کند و در چهار دهه ی گذشته توفیق پیشرفت ها و دستاوردهای چشمگیر و قابل تحسین در عرصه های داخلی و خارجی داشته است اما وجود دردهای مزمن و دوا نشده ی ساختاری ناشی از اتخاذ روش های نادرست در مدیریت کلان اجرایی که آثار ناخوشایند آن گریبانگیر مردم نجیب ایران شده ،انکار نکردنی است . در این بحبوحه ی تلاطم ،رئیس جمهوری توانمند ،قاطع و شجاع باید تا سکان را به دست گرفته و به جزیره ی امنیت و آرامش و آسایش رهنمون شود و رقم صلح و آشتی ،شادی و نشاط ،فراوانی و برخورداری -چنانکه در خور ایران و ایرانی است -،به تاریخ و سرنوشت کشور رقم بزند.

کشوری با رهبری دغدغه مند و رهنمودهای خیرخواهانه ،کشوری دارنده ی نعمت های سرشار طبیعی و بالنده ی سرمایه های عزیز و قیمتی از جوانان و نخبگان ،کشوری با پیشینه ی فاخر تاریخی و علمی ،کشوری با مردمی نجیب ،کم خواه و همراه را محرومیت و تورم و معیشت بخور و نمیر و احساس ناامنی هر روز و هر لحظه از بحران های سیاسی اقتصادی و…نشاید ‌و نباید!

ما باور داریم که گذر از این برهه ی سخت و حل مشکلات کشور نیازمند تحول اساسی در افق و نگاه سیاسی و انقلابی هوشمندانه در اداره ی کشور -دستگاه اجرایی-است که نتیجه ی آن تحول ،بهینه سازی سیاست های داخلی و خارجی و فرزند آن انقلاب ،توزیع عدالت در سطوح مختلف جامعه است و این نتیجه با مدیری ناکارآمدِ شعارزده ومدیریتی منفعل و ملال آور در ادامه ی روند سابق تحقق نمی یابد. اکنون ِ ایران را مدیری باید ،آزموده شده با اندیشه ی آباد گری کشور و عزت بخشی به مردم ، مدیری باید درد آشنا و درمان شناس! مدیری چیره بر مشکلات و دشواری های اساسی و ایرادهای ساختاری کشور و توانا ی بر پیچیدگی های دیپلماسی خارجی و دانای قوانین و بایدها و نبایدهای داخلی ،اخلاقمند ،مداراگر و روادار.

اینک در آستانه‌ی انتخابات بزرگ وتعیین کننده ی ریاست جمهوری چهاردهم ،ما،جمعی از جامعه ی حقوقی کشور (اساتید دانشگاه ،وکلا، مشاوران حقوقی، سردفتران و… )با بررسی دیدگاه ها ، رویکردها و توانایی‌ها و ویژه گی های شخصیتی همه ی نامزدهای محترم ،” دکتر محمد باقر قالیباف ” را به دلیل توانمندی اجرایی و اشراف به مسائل مهم داخلی و خارجی ،اندیشه ی راهبردی و قدرت راهبری ،روحیه ی سازندگی ،فداکاری و پاسداری از مرزهای عزت و شرافت کشور و مردم و دانش و تجربه ی مواجهه با جبهه ی خصم ‌و تصمیم گیری شجاعانه در بزنگاههای حساس و خطیر از سایرین بهتر دیده و شناخته ایم و ایشان را به عنوان کاندیدای “اصلح” برای احراز و تصدی کرسی شریف ریاست جمهوری کشور بزرگ ایران می دانیم ‌ و فروتنانه و خیرخواهانه شما ملت نجیب ایران را به حمایت از ایشان در پای صندوقهای رای فرا می خوانیم .

والسلام علی من اتبع الهدی

جمعی از حقوقدانان و وکلای دادگستری حامی دکتر قالیباف