بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری قائمشهر
بهره‌برداری و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهرداری قائمشهر
پروژه‌های شهرداری قائمشهر با حضور استاندار مازندران، سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران. مدیر کل راه آهن شمال، فرماندار قائمشهر، شهردار و اعضای شورای شهر و مسیولین و کارکنان شهرداری قائمشهر به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد .

به گزارش سکان نیوز ، یوسف نوری استاندار مازندران در آیین کلنگ‌زنی پروژه تصفیه فاضلاب خانگی شهرداری قائمشهر ضمن گرامی داشت یاد و نام سیدالشهدای خدمت و همراهان، درمورد طرح تصفیه فاضلاب خانگی شهرداری قائمشهر، اظهار داشت: این طرح دارای چهار ویژگی است که شامل زودبازده بودن براساس استانداردها و دستورالعمل‌های محیط زیستی است، آخرین دانش روز دنیا بوده، ظرفیت بزرگی محسوب شده و مردم پایه است.

نوری باتوجه به ظرفیت این طرح ، گفت: باتوجه به ظرفیت این طرح سایر شهرستان‌ها نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند. 

استاندار مازندران همچنین در آغاز عملیات اجرایی شهربازی کودکان و نوجوانان با بیان اینکه با همدلی و همراهی شورای شهر و شهرداری طرح‌ها پیگیری می‌شود طرح شهربازی را نیازی برای خانواده‌ها دانسته و گفت: توصیه اول این است که خانواده پایه باشد و هرکسی که با خانواده به این فضا آمد توجه شود.

وی افزود: ذائقه بچه‌های امروزی متفاوت است و باید مورد توجه قرار گیرد، بحث کیفیت و چارچوب استاندارد نیز رعایت شود.

کاظم علی‌پور شهردار قائمشهر نیز موضوع تصفیه فاضلاب خانگی را یکی از دغدغه‌های مهم مردم قائمشهر برشمرد و یادآور شد: در سال گذشته از ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌های شهرداری مازندران ۹۳۲ میلیارد تومان فقط مختص قائمشهر بود.

وی افزود: امسال نیز پای کار آمدیم و یکی از دغدغه‌های مردم قائمشهر بحث فاضلاب خانگی بود که عزم جدی با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است و امروز کلنگ‌زنی آن را داشتیم.

علی‌پور ، عنوان کرد: پروژه سپتاژ یا همان تصفیه فاضلاب خانگی ظرفیت ۷۰ کامیون معادل ۳۵۰ مترمکعب در شبانه روز دارد با سطح تحت پوشش ۲ هزار متر مربع و با هزینه ۷ میلیارد تومان.

شهردار قائمشهر شهربازی را نیازی برای کودکان و جوانان دانسته و گفت: این پروژه در مساحت ۱۸۵۰ مترمربع و با ۲۰ میلیارد تومان هزینه در مدت ۳ ماه اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح قائم محله، افزود: این تقاطع در ابتدای قائم محله با هزینه بیش از ۷۶ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

علی‌پور ، ادامه داد: تقاطع غیر همسطح دخانیات نیز که واقع در خیابان آیت‌الله صالحی مازندرانی است با ارزش ۵۳ میلیارد تومان بهره‌برداری شد.