برنامه کلاس‌های مجازی مدارس تیزهوشان مازندران اعلام شد
برنامه کلاس‌های مجازی مدارس تیزهوشان مازندران اعلام شد
آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد که برای پیشگیری از عقب ماندگی دانش‌آموزان دوره متوسطه اول و دوم مدارس تیزهوشان یا سمپاد از سرفصل‌های درسی ، برگزاری کلاس‌های مجازی برای این مدارس را به صورت رسمی برنامه‌ریزی و ابلاغ کرده است.
سکان نیوز، بر اساس جدولی که روابط عمومی این اداره کل روز سه شنبه منتشر کرد ، تاکنون درس زیست شناسی دوره دوم این مدارس آماده و منتشر شده است و در قدم بعدی نیز محتوای مجازی سایر دروس نیز تهیه و منتشر می شود.

آموزش و پرورش مازندران تهیه محتوای مجازی برای مدارس تیزهوشان را متمرکز کرده است به این  صورت که برای هر یک از مدارس سمپاد استان یک یا ۲ سرفصل درسی برای تهیه محتوا تعیین شده است که باید بر اساس جدول زمان بندی تهیه کرده و در اختیار تمامی دانش آموزان مدارس تیزهوشان قرار دهند.

بر اساس جدول منتشر شده از سوی روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران ، ترتیب تهیه و انتشار محتواهای مجازی برای مدارس سمپاد استان پس از انتشار درس زیست شناسی دوم به شرح زیر است :

۱. ریاضیات متوسطه ٢ رشته های ریاضی، تجربی و انسانی: مدارس شهید بهشتی و فرزانگان ناحیه یک ساری

٢. شیمی متوسطه دوم: شهید بهشتی تنکابن

٣. ادبیات متوسطه اول: شهید بهشتی تنکابن

٤. دین و زندگی متوسطه دوم: شهیدبهشتی بهشهر

٥. زیست شناسی متوسطه دوم: شهیدبهشتی آمل

٦.زبان و ادبیات فارسی متوسطه دوم نکا

٧. ریاضی متوسطه اول: شهید بهشتی ساری

٨. فیزیک متوسطه اول: فرزانگان نکا

٩. زیست شناسی متوسطه اول: شهید بهشتی بابل

١٠. فیریک متوسطه دوم: فرزانگان بهشهر

۱۱-عربی متوسطه دوم شهیدبهشتی قائمشهر

١٢. شیمی متوسطه اول: شهید بهشتی آمل

١٣. عربی متوسطه اول: فرزانگان نکا

١٤. زیان انگلیسی دوازدهم: شهید بهشتی نور

١٥. ریاضی پایه نهم: شهیدبهشتی نکا

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در باره برنامه ریزی انجام شده برای مدارس سمپاد گفت : پس از اعلام تعطیلی مدارس به‌علت پیشگیری از شیوع کروناویروس و درجهت رفع نگرانی دانش‌آموزان، مدارس سمپاد استان بابهره‌گیری از دبیران توانمند و باتوجه به امکانات،  موضوع استمرار آموزش را در دستور کار قرار دادند و بر این اساس دبیران با استفاده از شبکه های اجتماعی و با ایجاد کانال و گروه های مجازی ارتباط خود با دانش‌آموزان را حفظ نموده و نسبت به تدریس و ارائه پاسخ به پرسش‌ها اقدام می‌کنند.

علیرضا سعدی پور افزود : در این برنامه دبیران در مواد درسی مختلف در کلاس فرضی تدریس را ضبط نموده و ازطریق پیام‌رسان‌ها به اشتراک می گذارند، درهمین راستا با هدف ساماندهی تلاش‌ها همه‌ی همکاران، برنامه مکمل تدریس واحد استانی با توزیع مسئولیت بین دبیران مدارس مختلف مقرر شد تدریس توسط دبیران منتخب ضبط و به اشتراک گذاشته شود.

وی گفت : برای هرچه بهتر برگزار شدن کلاس های مجازی ، مسئولیت مدارس سمپاد برای تدریس را به صورت تقسیم وظایف ابلاغ کردیم و لازم است به منظور بهره مندی بموقع دانش آموزان از کلاس های ارائه شده آنها باید به صورت مستمر با مدارس خود در ارتباط باشند.

تعداد مدارس خاص استان مازندران ۵۸ واحد است که از این میزان ۲۰  مدرسه مربوط به مدارس سمپاد است که سه هزار و ۷۵۰ دانش آموز دارد و باقی مربوط به مدارس نمونه دولتی می شود.

استان مازندران حدود ۵۳۶ هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۴ هزار و ۴۸۰ مدرسه در حال تحصیل هستند.