افزایش دوبرابری بودجه شهرداری زیراب
افزایش دوبرابری بودجه شهرداری زیراب
سوادکوه- یاورحمیدی، شهردار زیراب از افزایش دو برابری بودجه شهرداری زیراب خبر داد.

به گزارش سکان، محمد قاسم‌نژاد، نائب رئیس شورای اسلامی شهر زیراب در جمع خبرنگاران شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه آغاز به کار دوره ششم همگام با خرابی ماشین‌های زباله در سطح شهر شده بود، به تنش‌های موجود در شهر در راستای این خرابی اشاره کرد و گفت: با پیگیری شهردار وقت و اعضای شورا و با همکاری بسیاری از عزیزان ماشین جمع‌آوری زباله جدیدی برای شهر گرفته شد.

وی با اشاره به وجود شایعات در فضای مجازی در رابطه با تقابل میان شهردار و شورا ششم، آنها را واقعی ندانست و با تأکید بر وجود تعامل میان اعضای شورا و شهردار، گفت: در این دوره از شورا، هر لایحه‌ای که از سوی شهرداری به شورا تحویل داده شد، جز در چند مورد خاص، همگی مصوب شدند و تمامی اسناد و مدارک نیز موجود است.

همکاری در برگزاری 90 درصد برنامه‌های فرهنگی

این مسئول شهری با توجه به اهمیت برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در سطح شهر، گفت: 90 درصد برنامه‌های فرهنگی که در سطح شهر برگزار می‌شود با همکاری شهرداری و شورا است.

وی با بیان اینکه آغاز به کار شورای ششم با بودجه 16 میلیارد تومانی بوده است، از تصویب بودجه 60 میلیارد تومانی برای سال 1403 خبر داد و گفت: مردم شهر زیراب خوب و صبور هسنند و حق انتقاد دارند اما بضاعت شهرداری ما و مشکلات انباشته پیشین (خسارات سیل، خرابی ماشین آلات و حقوق معقوقه) موجب شده آنگونه که همه تلاش دارند در واقعیت میسر نشود اما مردم بدانند که شاید شورای ششم کاری نکرده باشد اما در حق مردم خیانت هم نکرده و موجب بدهی میلیاردی برای شهر نشده است.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه انتخاب شهردار تنها یکی از اقدامات شورا است، به نقش نظارتی شورا بر تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان اشاره کرد و از جمله اقدامات عمرانی سه سال اخیر شورا و شهرداری شهر زیراب به هزینه 5 میلیاردی برای پایش تصویری شهری، آسفالت 110 هزار مترمربع از معابر، بتن 6 هزارمترمربع از معابر، 3 هزار متر کانال و جدول کشی، احداث 5 هزار متر دیواره حفاظتی، 70مترمربع شن ریزی معابر، 870 متر موزائیک فرش اشاره کرد.

 

بدهی 23 میلیاردی شهرداری زیراب

در ادامه این نشست، یاور حمیدی، در توصیف وضعیت بغرنج شهرداری زیراب در زمانی که شهرداری را تحویل گرفت به استعفای 5 نفر از مسئولان واحدهای مختلف شهرداری، بدهی 23 میلیارد تومانی شهرداری، مشکلات و وضعیت اسفناک کلیه ماشین‌آلات شهرداری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، از فضای استعفا خارج شده‌ایم؛ تعمیر ماشین‌آلات برآورد هزینه شده و برخی از ماشین‌الات در دست تعمیر است و در حوزه بدهی‌ها نیز با کمک اعضای شورای شهر، فرماندار شهرستان و شورای تامین شهرستان در پی حل موضوع هستیم.

شهردار زیراب با توجه به 15 میلیارد تومان بدهی شهرداری به طلبکارها، 4 میلیارد و 200 میلیون تومان مربوط به شکایت سال 1397 خیابان 17 شهریور، یک میلیارد تومان برای اورهال ماشین الات و سیل سال 1394، مجموع بدهی‌های شهرداری را حدود 23 میلیارد تومان برشمرد.

وی در رابطه با پل شهید صادقی گفت: متاسفانه به دلیل آماده نبودن طرح، کار به درازا کشید و دلیل طولانی شدن، این بود که لوایح شهردار وقت به ترتیب نبوده است؛ به این صورت که پیش از جانمایی و آزمایش مکانیک خاک، اول مشاور طرح انتخاب شد و به‌گونه‌ای کار را از انتها شروع کردیم و موجب زمانبر شدن موضوع شد.

حمیدی در ادامه افزود: در حال حاضر، ادیت نهایی طرح انجام و طرح تقریبا کامل شده است و 2 میلیارد تومان بودجه برای آن تخصیص یافت و بسیج سازندگی به عنوان پیمانکار مشخص شده که با توجه به طغیانی بودن رودخانه تلار در فصل سرد سال، امیدواریم کار در فصل گرم آغاز شود.

وی در رابطه با معضل ترافیکی محور سوادکوه در محدوده بالازیراب، با بیان اینکه باید بیش از 30 پلاک توسط شرکت زیرساخت خریداری می‌شد، گفت: اگر 13 پلاک باقیمانده را نیز شرکت زیرساخت خریداری کند، ما توانایی احداث میدان در آن منطقه را داریم.

حمیدی پس از بیان مشکلات و وضعیت موجود شهر به ارائه برنامه‌های خود پرداخت و از جمله آنها به تغییر فضای قلب شهر (میدان اصلی، بلوار معلم و پارک معلم)، ساماندهی بنرهای تبلیغاتی و نصب تابلوی ورود و خروج شهر، نورپردازی در شب اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، برآورد هزینه برای تغییر چراغ‌های موجود و تعویض استندهای بلوارها و بازنگری طرح پارک معلم، همچنین هزینه نصب تابلوی وورد و خروجی شهر در حال انجام است.

روشن شدن شب‌های زیراب

وی یکی دیگر از نیازهای زیباسازی شهر را منظرشهری در شب عنوان کرد و با بیان اینکه زیراب زنده‌ترین شهر شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه شمالی است، گفت: همین امر موجب شده تا برنامه‌ای برای شب‌های این شهر و نورپردازی آن داشته باشم.