اعتماد به جوانان نتیجه داد/دانشگاه آزاد بابل در مسیر توسعه
اعتماد به جوانان نتیجه داد/دانشگاه آزاد بابل در مسیر توسعه
سکان نیوز؛ رییس دانشگاه آزاد واحد بابل، گفت: برای نخستین بار تفاهمنامه همکاری بین شرکت ایران خودرو مازندران و دانشگاه آزاد واحد بابل منعقد می شود.

دکترمیراله حسینی در گفت و گویی اختصاصی با سکان نیوز بیان داشت: این دانشگاه با ۶ هزار دانشجو و ۱۳۰ هیئت علمی یک ظرفیت بزرگ علمی و دانشگاهی در سطح مازندران و منطقه است و باید به خوبی شناسانده شود.
وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد یک سیستم خودگردان است که ورودی آن منابع درآمدی و خروجی آن هزینه است، اظهار داشت: اگر ورودی و خروجی متعادل باشد سیستم پایدار می ماند و ما باید به عنوان مدیر مجموعه پایداری سیستم را حفظ کنیم.
دکترحسینی رشته دامپزشکی این دانشگاه را یکی از رشته های مطرح کشور ذکر کرد و گفت: این رشته با یک هزار و 100 دانشجو جز در این دانشگاه در هیچ دانشگاه آزاد و یا دولتی شمال کشور تدریس نمی‌شود .
این رییس دانشگاه همچنین بیان داشت: استارت راه اندازی رشته دندانپزشکی در دانشگاه آزاد بابل زده شد.
وی با بیان اینکه دانشگاه های نسل چهارم یک مسئولیت اجتماعی دارند، ابراز داشت: پژوهش مبتنی بر نیاز یکی از اهداف دانشگاه آزاد است و برنامه هایی برای تحقق آن مدنظر داریم.
این مسوول از آمادگی کامل دانشگاه آزاد اسلامی بابل جهت کمک به مسئله دفع زباله و فاضلاب به عنوان یکی از مشکلات عدیده شهرستان بابل و همچنین ساماندهی سگ های ولگرد سطح این شهر خبر داد.
رییس دانشگاه آزاد واحد بابل با تاکید بر مهارت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دانشجویان، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف ما نهادینه کردن مهارت آموزی در این دانشگاه است و به این سمت در حال حرکت هستیم.
حسینی در ادامه با اشاره به اینکه درصدد فعال کردن منابع درآمدی غیر شهری هستیم، گفت: وضع موجود دانشگاه را در مرحله اول تبیین کردیم و سعی کردیم از فضای فیزیکی که داریم به شکل مطلوب بهره‌برداری نماییم در همین راستا ساختمان فیزیکی شهرک صنعتی رجه که در دل صنعت قرار دارد را با پرورش ماهیان سردابی و گرمابی به سمت درآمدزایی پیش بردیم.
وی اضافه کرد: مزرعه مرکبات 5 هکتاری این دانشگاه در شهرک صنعتی رجه احیا شد و به زودی مرکز پرورش ماهیان خاویاری با 300 قطعه ماهی، عملیاتی می شود.