به گزارش سکان نیوز به نقل از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، سیدجواد احمدی گفت: در پی ابلاغ بخشنامه استرداد وجه بلیط پروازهای داخلی و خارجی از سوی سازمان هواپیمایی کشور، شرکتهای هواپیمایی موظفند نسبت به استرداد وجه بلیط مسافران به دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی اقدام نمایند.
این مقام مسئول افزود: به دنبال اقدامات نظارتی و و بازرسیهای به عمل آمده از سایتهای فروش بلیط هواپیما و نیز حسب شکواییهها و گزارشات شاکیان خصوصی مشخص شد مسافران زیادی اقدام به کنسل کردن پروازهای خود نموده و ضمن مراجعه به دفاتر خدمات مسافرتی خواستار عودت وجه بلیط خود شدهاند. اما به نظر میرسد که آژانس های مسافرتی برخی شرکت ها از این کار خودداری کرده و برای لغو بلیط سفرها از مردم جریمه دریافت مینمایند که این امر موجبات نارضایتی مسافران و سردرگمی آنها را فراهم نموده است.
احمدی در این باره متذکر شد: با توجه به شرایط به وجود آمده پس از انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از التهاب بازار و تبعات بعدی آن، این شرکتها موظفند نسبت به استرداد وجه بلیط به دفاتر و شرکتهای خدمات مسافرتی در اسرع وقت اقدام نمایند.
احمدی تصریح کرد: رعایت دقیق بخشنامه استرداد وجه بلیت از سوی تمامی آژانسهای مذکور الزامی بوده و تحت هیچ شرایطی دفاتر مذکور اجازه کسر جریمه از مسافران را ندارند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت خاطر نشان کرد : بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه خواهد داشت و هم وطنان گرامی نیز میتوانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن 124 به شکایات مردمی سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور اعلام و یا در سایت سازمان هواپیمایی کشوری، بخش شکایات، موضوع را درج نمایند و مطمئن باشند بدون اغماض با شرکتها یا آژانسهای متخلف برخورد و پول مسافران به آنها برگردانده خواهد شد.
- نویسنده : نجفی