آخرین اخبار تفحص از «ایدرو و ایمیدرو»/انتصابات و بکارگیری بازنشستگان زیرذره‌بین
آخرین اخبار تفحص از «ایدرو و ایمیدرو»/انتصابات و بکارگیری بازنشستگان زیرذره‌بین
سکان نیوز؛ عضو هیئت تفحص از ایدرو و ایمیدرو محورهای تفحص از این ۲ شرکت را تشریح کرد.

احسان ارکانی نماینده نیشابور درمجلس شورای اسلامی در تشریح آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ( ایدرو) گفت: تفحص از این 2 سازمان در جلسه علنی رای آورده و اعضا هیئت و هیئت رئیسه آن نیز تعیین شده است.

وی با اشاره به انتخابات برگزار شده در کمیسیون صنایع برای تعیین اعضای هیئت تفحص از ایدرو و ایمیدرو، گفت: روح الله عباسپور، رضا تقی پور، روح الله ایزدخواه، الله‌وردی دهقانی، مهدی عسگری، حجت‌الله فیروزی، علی جدی، احسان ارکانی، محمدرضا صباغیان، مجتبی رضاخواه، حسینعلی حاجی دلیگانی و روح الله نجابت از جمله اعضای هیئت تفحص از این سازمان هستند.

نماینده نیشابور در مجلس بیان کرد: متاسفانه پس از تعیین اعضای هیئت رئیسه تفحص از ایدرو تا کنون جلسه‌ای برای پیش برد کارها و رسیدگی به محورهای تفحص تشکیل نشده است.

ارکانی درباره محورهای تفحص از این 2 سازمان گفت:رسیدگی به عملکرد ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، بررسی طرح‌های توسعه‌ای ایمیدرو و دارا بودن یا نبودن توجیه فنی، اقتصادی و کارشناسی این طرح‌ها و همچنین میزان تاثیرگذاری طرح‌های اجراشده تاکنون بر بهره‌وری و سودآوری این شرکت‌ها، بررسی نحوه، علت و شرایط واگذاری کلیه صنایع و معادن وابسته به ایمیدرو به بخش خصوصی و غیردولتی، بررسی میزان انطباق شرایط احراز اعضای هیات مدیره‌ها و مدیران عامل و سایر مدیران در ستاد مرکزی و شرکت‌های ایمیدرو با ضوابط و شرایط عمومی و اختصاصی انتصابات و ارزیابی میزان کارآمدی آنان در راستای اهداف سازمانی و بررسی میزان بهره‌وری نیروی انسانی و نحوه جذب و استخدام در ستاد و کلیه شرکت‌های وابسته به ایمیدرو از جمله محورهای تفحص از این سازمان است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اضافه کرد: تحقیق درخصوص تاثیر و سهم سازمان ایمیدرو و شرکت‌های وابسته در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و جهش تولید، توجه به مناطق محروم، اشتغال‌زایی و پایبندی به حقوق جوامع محلی و حفظ و صیانت از محیط زیست، میراث فرهنگی و منابع تجدیدناپذیر و حقوق نسل‌های آینده از ارزش‌های مصوب سازمان ایمیدرو است. چقدر این ارزش‌ها رعایت شده است؟ دلیل فاصله قیمتی بین قیمت بازار و قیمت کارخانه در صنعت مس و آلومینیوم، نحوه انتصابات بخصوص استفاده از مدیران بازنشسته محکومین اقتصادی،‌ رسیدگی به عملکرد ایمیدرو در صدور مجوز به معادن و ایجاد واحدهای صنایع جواز معدنی، رسیدگی به عملکرد ایمیدرو در خصوص چگونگی اجرای اصل 44 قانون اساسی و همچنین رسیدگی به عملکرد شرکت تهیه و تولید مواد معدنی در جهت حفظ و حراست آنومالیهای مکشوفه شرکت سنگ آهن مرکزی از دیگر محورهای تفحص از ایدرو است.

به گزارش تسنیم، در جلسه علنی روز (سه شنبه 4 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت های ایمیدرو و ایدرو در حوزه فولاد در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با 153 رای موافق و 53 رای مخالف و 11 رای ممتنع از 227 آرای ماخوذه با تقاضای تحقیق و تفحص از این شرکت ها موافقت کردند.