به گزارش سکان، مدیر عامل شرکت دخانیات ایران ، صادرات محصولات خانی را راهبردِ مهم و سیاست گذاری جدید شرکت دخانیات ایران عنوان کرد و گفت: صادرات انواع محصولات دخانی اعم از سیگارت، توتون و تنباکو جزء اهداف و برنامهریزیها بود که هم اکنون شاهد تحقق آن هستیم.
وی با بیان اینکه افزایش تدریجی حجم صادرات از برنامه های در دست اقدام شرکت دخانیات است، گفت: این اقدام می تواند در کنار ارزآوری برای کشور، نقش چشمگیری در تجارت خارجی محصولات دخانی را اجرا نماید.
شیخان با اشاره به اهمیت و جایگاه محوری صادرات بعنوان بازوی اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی رهبری معظم انقلاب، خاطر نشان کرد: تقویت و توسعه کشت توتون و تنباکو در راستای حمایت از کشاورزان زحمتکش این مرز و بوم سیاست های صادرات محور، یکی دیگر از راهبردهای شرکت دخانیات ایران می باشد.
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران، صادرات را عامل رونق تجاری و اقتصادی این صنعت دانست و اذعان داشت: بازاریابی و تعامل هوشمند با سفارتخانه ها و رایزن های اقتصادی کشورهای خارجی به ویژه کشورهای منطقه و حوزه کشورهای مشترکالمنافع CIS برای صادرات محصولات در دستور کار ما است.
شیخان با بیان اینکه محصول «تیر لایت» به عنوان اولین محموله صادراتی مستقیم سیگارت به کشور ترکمنستان ارسال شد، گفت: این محصول یکی از سیگارت های با کیفیت خانواده برند «تیر» شرکت دخانیات ایران است که به علت کیفیت بالا، مواد اولیه مرغوب استفاده شده در تولید آن و نوع ذائقه، در کشورهای منطقه بویژه حوزه کشورهای مشترکالمنافع CIS مورد استقبال جدی مصرف کنندگان سیگارت قرار گرفته است.
وی به تقویت تولید، پشتیبانی و مانعزدایی از تجارت داخلی تاکید کرد و افزود: توسعه بازار تولیدات ایرانی و باکیفیت در سطح منطقهای و بینالمللی با همت پرسنل و کارگران زحمتکش امکان پذیر است.