محمد علی رضایی گفت: اهمیت انتخاب روزی به عنوان روز ملی زعفران میتواند کمک خوبی به ما در خصوص پیشبرد اهداف توسعه بازار این محصول داشته باشد.
وی اظهار کرد: زعفران ذاتاً و به صورت سنتی یک ادویه است. تعیین روز ملی زعفران یک مناسبت منحصر به فرد را به جشن زعفران اختصاص میدهد و آن را از سایر ادویهها متمایز میکند. این تمایز، ارزش درک شده زعفران را در بازار افزایش میدهد و وضعیت آن را به عنوان یک محصول ممتاز تقویت میکند.
وی با بیان اینکه آگاهی از برند و دیده شدن در سطح بینالملل از دیگر فواید اختصاص روز خاصی برای زعفران است، گفت: یک روز اختصاصی، آگاهی مصرف کنندگان را نسبت به زعفران افزایش و در نتیجه دیده شدن آن را در سطح بینالمللی افزایش میدهد. این افزایش آگاهی میتواند منجر به افزایش تقاضا و فروش محصولات زعفران شود.
رضایی در ادامه سخنان خود بیان کرد: روز ملی زعفران میتواند به یک نماد ملی و میراث فرهنگی تبدیل شود و زعفران را بخشی جدایی ناپذیر از هویت ایران قرار دهد. این اهمیت فرهنگی نه تنها وفاداری مصرف کننده را تقویت میکند، بلکه حس اجتماعی را در بین علاقهمندان به زعفران تقویت میکند.
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: اختصاص یک روز به این محصول میتواند با نشان دادن تعهد ایران به ترویج و حفظ کشت و تولید زعفران، رقابت پذیری ایران را در بازار جهانی زعفران افزایش دهد. این امر میتواند توجه بینالمللی را به خود جلب کند و ایران را به عنوان پیشرو در صنعت زعفران معرفی کند.
گفتنی است، در حال حاضر زعفران در صنایع مختلف در جهان از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی، صنایع غذایی، صنایع طعم و رنگهای طبیعی و صنایع دارویی مصرف میشود.