به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری سمنان، وحید پرویزی ضمن اعلام خبر فوق بیان کرد: درحال حاضر با توجه به پیشرفت فناوری اطلاعات و حرکت به سمت دولت الکترونیک و تجارت الکترونیک، ماهیت و چگونگی سرویس های ارایه شده به مشتریان دچار تغییراتی شده است در این راستا سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقدام به بروز رسانی و افزودن ظرفیت های سامانه های موجود در شهرداری نموده است.
وی در این خصوص افزود: کمیسیون ماده ۱۰۰ برای همه شهرنشینها بهویژه افرادی که درگیر ساخت و ساز یا خرید و فروش ملک بودهاند، نامی آشنا است، این کمیسیون وظیفه رسیدگی به تخلفات ساختمانی را دارد و به آن رسیدگی میکند.
رئیس سازمان فاوا در خاتمه به برخی از مهمترین قابلیت ها و امکانات راه اندازی شده برای سامانه کمیسیون ماده صد اشاره کرد و گفت: راه اندازی سامانه کمیسیون ماده ۱۰۰ تاثیر بسیار چشمگیری در تسریع و بهبود روند رسیدگی به پرونده ها دارد. همچنین ساده سازی و شفافیت فرآیندهای مرتبط، صدور آنی رای در جلسات کمیسیون، محاسبات دقیق آراء صادره، آرشیو آراء صادره و ارائه کارتابل مدیریتی تحت سامانه شهرسازی جهت گزارش گیری برای کاربران و… جزو مهمترین امکانات راه اندازی شده می باشد.
پرویزی در ادامه گفت: سامانه اتوماسیون شهرسازی حدود ۱۰ سال است که در شهرداری سمنان مورد استفاده قرارگرفته است که طی سال گذشته تاکنون با پیگیری و همکاری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری سمنان زیر سیستم کمیسیون ماده صد نیز توسط کارشناسان سازمان فاوا به مرحله بهره برداری رسید.