توسعه روابط دیپلماسی بین کشورها یکی از وظایف انکارناپذیر هر پارلمان است
توسعه روابط دیپلماسی بین کشورها یکی از وظایف انکارناپذیر هر پارلمان است
سکان نیوز/عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تعریف ساختار و چارچوب روابط بین‌الملل بین مجالس کشورهای مختلف، گفت: توسعه روابط دیپلماسی بین کشورها و پیگیری موضوعات کلان تخصصی از این طریق یکی از وظایف انکارناپذیر هر پارلمان است.

سکان نیوز/مرتضیییمرتضی محمودوند  در توضیح ضرورت‌های تقویت و توسعه دیپلماسی پارلمانی، گفت: دیپلماسی در حوزه روابط بین الملل چارچوب و ساختاری دارد و در همه پارلمان‌های کشورهای جهان این ساختار تعریف شده است لذا روابط و اولویت‌ها بر پایه این اصول و معیارها مشخص می‌شود.
نماینده مردم خرم آباد و چگینی در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به کار تخصصی هر کمیسیون مجلس شورای اسلامی، می‌توان موضوعات کلان را از طریق همکاری با سایر پارلمان‌ها پیگیری و رصد کرد، این امر در سطح دیپلماسی و توسعه روابط یکی از وظایف انکار ناپذیر هر پارلمان است.
وی با اشاره به ضرورت تعیین اولویت‌ها در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و سیاسی، اظهار کرد: مجلس فی نفس باید به این سطح از روابط ورود کند. با مطالعه تاریخ دیپلماسی پارلمانی، موارد و مشکلات داخلی و خارجی فراوانی را مشاهده می‌کنیم که به واسطه روابط دیپلماتیک پارلمان‌ها رفع شده است.
محمودوند با اشاره به تحریم‌های گسترده در تمامی ابعاد علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما فقط تحت تاثیر تحریم‌های اقتصادی نیستیم، در واقع دشمن جمهوری اسلامی سعی می‌کند در تمامی ابعاد ایران را محدود کند و این محدودیت در طولانی مدت عواقبی جبران ناپذیری دارد لذا روابط بین پارلمان‌ها برای مقابله قانونی با این موانع الزامی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجالس از طریق روابط دیپلماتیک در کنار دیپلماسی رسمی و عمومی می‌توانند کمک شایانی به وزارت خارجه کنند و روابط بین دولت‌ها را تسهیل کنند.