تقویت تعاملات دوسویه تامین اجتماعی گیلان و شهرداری رشت
تقویت تعاملات دوسویه تامین اجتماعی گیلان و شهرداری رشت
سکان نیوز؛ تقویت تعاملات دوسویه و تلاش برای برون رفت از مشکلات ناشی از انباشت بدهی ها و جلوگیری از ایجاد دغدغه برای کارکنان شهرداری از مهمترین مباحث دیدار مدیران تامین اجتماعی استان گیلان و شهردار رشت بود .

علی حسین نژاد مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این نشست پیگیری مهندس بهارمست سرپرست جدید شهرداری رشت نوید بخش اراده مسئولین شهرداری برای رفع مشکل دیون چندین ساله به تامین اجتماعی استان برشمرده و با تاکید بر عمومی و غیردولتی بودن این سازمان ، حق بیمه ها را اصلی ترین منبع درآمدی برای ارائه تعهدات دانسته و با بیان اینکه شهرداری رشت بدهکارترین کارفرمای استان با قریب به هشتاد میلیارد تومان دیون معوق است افزود : حق بیمه ماهانه کارکنان شهرداری نیز خود رقمی چند میلیارد تومانی است که علیرغم تمامی مشکلات موجود از قبیل تاخیرها یا عدم پرداختها بابت انجام تکالیف قانونی از سوی شهرداری ، تامین اجتماعی در تداوم ارائه تعهدات به بیمه شدگان و بازنشستگان مجموعه شهرداری همواره کوشیده است .

وی با اشاره به اینکه پرداخت نکردن بموقع حق بیمه ، علاوه بر ایجاد خلل در سوابق کارکنان ، ایجاد مشکل در زمان بازنشستگی و … ، منجر به قطع ارتباط و از دست دادن خدماتی همچون درمان میگردد اذعان داشت : تلاش شده بمنظور صیانت از حقوق زحمتکشان این عرصه توقفی در ارائه تعهدات صورت نگیرد .

در این نشست شرایط و ضوابط تقسیط دیون ، امکان تهاتر بدهی ها با املاک معرفی شده و… برای تعیین تکلیف دیون مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و پرداخت اقساطی مطالبات تامین اجتماعی مورد توافق طرفین قرار گرفت .

تقویت تعاملات دوسویه و تلاش برای برون رفت از مشکلات ناشی از انباشت بدهی ها و جلوگیری از ایجاد دغدغه برای کارکنان شهرداری از مهمترین مباحث مدیران در این گفتمان کاری بود .

معاون منابع بیمه ای و رئیس اداره اجرائیات تامین اجتماعی گیلان و معاون اداری مالی و ذیحساب شهرداری رشت نیز در این نشست حضور داشتند .