تامین اجتماعی گیلان بمنظور اعطای مجوز کارگزاری های رسمی حقیقی خاص فراخوان داد
تامین اجتماعی گیلان بمنظور اعطای مجوز کارگزاری های رسمی حقیقی خاص فراخوان داد
سکان نیوز؛ درراستای تحقق اهداف کلان سازمانی از طریق برون سپاری بخشی از فعالیتها ، سازمان تامین اجتماعی به علاقمندان و متقاضیان واجد شرایط پس از سپری نمودن آزمون و مراحل اداری مجوز ایجاد و راه اندازی کارگزاری رسمی حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی اعطا می نماید .

به گزارش سکان، این اقدام در راستای دستیابی به اهداف کلان سازمان از طریق سیاست های برون سپاری خدمات و اجرایی نمودن مصوبه هیات مدیره محترم درخصوص ایجاد و راه اندازی کارگزاری‌های رسمی حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی صورت میگیرد .

در فراخوان صادره برای این امر آمده است منظور ازکارگزاری‌های رسمی حقیقی خاص بازرسی از دفاتر قانونی ، شخصیت حقیقیِ حرفه‌ای است که پس از طی فرایند لازم با اخذ مجوز خاص در زمینه انجام بازرسی دفاتر قانونی به صورت تخصصی فعالیت می‌نماید و در اجرای ماده 47 قانون تامین اجتماعی موظف به انجام پروژه‌های محوله می‌باشند.

فرآیند بازرسی دفاتر قانونی و اسناد و مدارک واحدهای مورد رسیدگی (اشخاص حقیقی و حقوقی دارای دفاتر قانونی) به منظور شناسایی، تشخیص و طبقه‌بندی و کسب شواهد و ثبت اقلام مشمول کسر حق بیمه براساس قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های موضوعه و مرتبط سازمان تامین اجتماعی و اعلام موارد شناسایی شده در قالب گزارش بازرسی دفاتر قانونی به واحدهای متقاضی می‌باشد.

شرایط عمومی متقاضیان:

– تابعیت جمهوری اسلامی ایران.

– اعتقاد به اسلام یا یکی از ادیان رسمی کشور.

– دارا بودن حداقل سن 27 سال و حداکثر 65 سال سن.

–  انجام خدمت وظیفه عمومی یاداشتن معافیت دائم برای آقایان.

– دارا بودن توان جسمی و روحی لازم و عدم اشتهار به فساد مالی و اخلاقی.

– عدم سابقه محکومیت کیفری موثر.

– عدم اشتغال درسایر مشاغل. (دولتی و غیردولتی).

2‏‏‏- شرایط اختصاصی:

دارا بودن مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی حسابداری، حسابرسی یا یکی از رشته‌های مرتبط از جمله مدیریت با تمامی گرایش‌ها و اقتصاد و احراز یکی از شرایط ذیل:

– دارا بودن حداقل 8 سال سابقه کار در امور وصول حق بیمه، حسابرسی و مالی و بازرسی از دفاتر قانونی مورد تایید سازمان.

– درخصوص کارکنان سازمان تامین اجتماعی (بازنشسته، کارکنان مستعفی یا باز خرید) که متقاضی اخذ مجوز کارگزاری رسمی حقیقی خاص می‌باشند، صرفا احکام کارگزینی مبنی بر اشتغال با حداقل 5 سال سابقه دربخش‌های وصول حق بیمه، مالی و یا بازرسی دفاتر قانونی با هر نوع مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی مورد تایید خواهد بود.

تبصره: مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی غیر مرتبط به شرط گذراندن دوره‌های آموزشی مرتبط با حسابرسی و حسابداری از موسسات مورد تایید و معتبر حرفه‌ای و دارا بودن حداقل 12 سال تجربه و سابقه مفید در امور حسابرسی، مالی و بازرسی دفاتر قانونی که مورد تایید سازمان قرار گیرد.

فرآیند اخذ مجوز و ابلاغ ایجاد کارگزاری:

جذب متقاضیان صرفا از طریق برگزاری آزمون علمی و مصاحبه خواهد بود.

متقاضیان می‌بایست درخواست خود به انضمام مدارک ذیل را از روز شنبه مورخ 29 آبان ماه تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 4 آذرماه ، به رابط کارگزاری های رسمی اداره‌ کل استان به نشانی رشت – گلسار – نبش خیابان 89 ارائه و به ثبت دبیرخانه برسانند. به درخواست‌های واصله بعد از انقضای مهلت یا به درخواست‌هایی که مدارک آنها ناقص باشد، ترتیب اثر داده نخواهد ‌شد:

  • تقاضای کتبی اخذ مجوز فعالیت
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضی.
  • تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم متقاضی.
  • تصویر آخرین مدرک تحصیلی.
  • تصویر آخرین حکم استخدامی.
  • تصویر حکم بازنشستگی.
  • عکس 4*3 جدید ( 4 قطعه).
  • تصویرکارت عضویت در جامعه حسابداران رسمی درخصوص آن‌دسته از متقاضیانی که عضو جامعه حسابداران رسمی می‌باشند.
  • گواهی موسسات (غیرسازمانی) محل اشتغالِ پیشین فرد متقاضی (که می‌بایست با عنوان شغلی متقاضی در لیست حق بیمه مطابقت داشته باشد).

تبصره 1: قبولی در آزمون کتبی هیچگونه تعهدی جهت اعطای پروانه کارگزاری برای سازمان ایجاد نمی‌نماید.

تبصره 2: قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه هیچگونه تعهد استخدامی جهت سازمان ایجاد نمی‌نماید.

تبصره 3: مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی برعهده داوطلب اخذ پروانه خواهد بود و در هر مرحله از مراحل پذیرش و مراحل بعدی آن، در صورتیکه محرز گردد که متقاضی به اشتباه یا عمداً اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی فراخوان می‌باشد از طی مراحل بعدی فرآیند ممانعت بعمل خواهد آمد .

شایان ذکر است علاقمندان در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر میتوانند با شماره 32119664 تماس حاصل فرمایند .