بابک لارتی اظهار داشت: یکی از حلقه های اتصال کریدورهای غرب به شرق و شمال به جنوب که جایگاه کشور را در حمل و نقل بینالمللی بار ارتقا میبخشد و زمینه توسعه مناسبات حمل و نقلی به منظور ساماندهی حمل و نقل کالا و مسافر در این کریدورها را فراهم میسازد، آزادراه غدیر است.
وی افزود: آزادراه کنارگذر جنوبی استانهای البرز و تهران به همت متخصصان و تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اجرا شده است، این مسیر به طول 158 کیلومتر و به صورت دو باند 6 خطه با عرض 37 متر، از محدوده شهر آبیک در آزادراه کرج- قزوین شروع میشود و تا محدوده چرمشهر در آزادراه قم- گرمسار امتداد مییابد و در اتصال کریدور غرب به شرق که از مرز بازرگان تا مرز سرخس امتداد پیدا میکند نقش مهمی دارد.
لارتی اظهار داشت: آزادراه غدیر از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور میکند و موجب انتقال تردد خودروهای عبوری از کلانشهرهای کرج و تهران به خارج از محدوده این شهرها میشود و زمینه ایجاد یک ارتباط ایمن و حیاتی بین کریدورهای منتهی به تهران را فراهم میسازد.
وی در خصوص دسترسیهای این آزادراه گفت: آزادراه جنوبی استانهای تهران و البرز همه شریانهای آزادراهی غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به این دو استان را قطع میکند و دارای 8 دستگاه تبادل همراه با رمپ و لوپها، ۱۰ دستگاه تقاطع غیرهمسطح با راههای فرعی و راهآهن و همچنین سه دستگاه پل بزرگ رودخانهای است.
مدیرعامل شرکت تهرانگسترش با قدردانی از همکاری وزارت راه و شهرسازی در اجرای این پروژه بیان داشت: این آزادراه که با مشارکت 30 درصدی دولت و 70 درصدی قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) احداث شده است و سبب کاهش هزینه و زمان سفر برای وسایل نقلیه سبک به طور متوسط ۹۰ دقیقه و برای خودروهای نیمهسنگین به طور متوسط ۱۱۰ دقیقه میشود.