AFC: پرسپولیس یک امتیاز تا قهرمانی فاصله دارد/ تنها یک افت تاریخی مانع آنها می‌شود
AFC: پرسپولیس یک امتیاز تا قهرمانی فاصله دارد/ تنها یک افت تاریخی مانع آنها می‌شود
سکان نیوز؛ سایت AFC نوشت که تنها افتی در مقیاس تاریخی می‌تواند جلوی چهارمین قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال را بگیرد.

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با تیتر «پرسپولیسِ سرسخت تنها یک امتیاز با قهرمانی فاصله دارد»، درخصوص نتایج هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر فوتبال نوشت: پس از اینکه تیم تهرانی 15 امتیاز در فاصله پنج بازی تا پایان لیگ با سایر تیم‌ها فاصله گرفت، تنها یک افت تاریخی می‌تواند جلوی چهارمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر ایران را بگیرد.

این یعنی تیم یحیی گل‌محمدی برای قطعی کردن قهرمانی خود، در دیدارهای باقیمانده فصل تنها به یک امتیاز نیاز دارد که دیدار با نفت مسجدسلیمان، نخستین بخت آنها محسوب می‌شود. تیم تهرانی با گل سیامک نعمتی در نیمه دوم و برتری یک بر صفر مقابل فولاد، با 59 امتیاز بسیار به قهرمانی نزدیک است.

ماراتن قهرمانی تقریباً پایان‌یافته به نظر می‌رسد، اما رقابت برای جایگاه دوم همچنان زنده است، به‌خصوص پس از برتری 2 بر یک تراکتور 44 امتیازی برابر سپاهان و گرفتن جایگاه این تیم. شکست سپاهان، آنها را با دو امتیاز کمتر از تراکتور و فقط به خاطر برتری در تفاضل گل نسبت به شهر خودرو، به رتبه سوم جدول آورد.

رقیب پرسپولیس یعنی استقلال هم با برتری 2 بر صفر برابر صنعت نفت آبادان و کسب 41 امتیاز، خود را به رقابت کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا 2021 بازگرداند.