4 میلیون و 700 هزار کارگر ایرانی هیچ گونه قراردادی ندارند/ بساط قرارداد سفید امضا را جمع می‌کنیم
4 میلیون و 700 هزار کارگر ایرانی هیچ گونه قراردادی ندارند/ بساط قرارداد سفید امضا را جمع می‌کنیم
سکان نیوز؛ نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه 4 میلیون و 700 هزار کارگر ایرانی هیچ گونه قراردادی ندارند گفت: برخی از کارفرمایان برای فشار به کارگر، قرارداد سفید امضا از او گرفته و هیچ تعهدی را عملیاتی نمی‌کنند.

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، درباره بحران‌های اجتماعی پساکرونا در ایران اظهار داشت: یکی از اولویت‌هایی که توسط کمیسیون اجتماعی مجلس مشخص شده مربوط به وضعیت کارگران و معیشت آنان است، این در حالی است که در دوران پساکرونا شاهد معیشت ضعیف کارگران بودیم.

وی افزود: متأسفانه در دوران کرونا کارگران کشورمان آسیب‌های زیادی دیده‌اند، ضمن اینکه بیمه بیکاری هم به برخی از کارگران تعلق نگرفت.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: یکی از اولویت‌ها اساسی من در کمیسیون‌ اجتماعی آن است که قبل از آنکه وضعیت معیشت کارگران و دغدغه آنها تبدیل به معضل جدی شوند بایدورود کرده و به وضعیت کارگران فصلی هم رسیدگی کنیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: 4 میلیون و 700 هزار نفر کارگر داریم اما هیچ گونه قراردادی ندارند و به همین جهت کمیسیون وظیفه خود می‌داند در مورد رسیدگی به حق و حقوق آنها ورود کند.

وی در رابطه با کارگر و کارفرما و قراردادهای سفید امضا افزود: متأسفانه برخی از کارفرمایان برای فشار به کارگر قرارداد سفیدامضا از او می‌گیرند این در حالی است که کارفرما هیچ تعهدی هم در قبال او امضا نمی‌کند که دلیل این کار شانه خالی کردن کارفرما از زیربار مسئولیت‌هایش است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس می‌کوشد با سازمان بازنشستگی کل کشور و وزارت کار این اولویت‌ها و مباحث را بررسی کرده و مشکلات را رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: بحث حق و حقوق کارگر و کارفرما در پیمانکاری‌ها هم از مباحثی است که کمیسیون اجتماعی به آن ورود خواهد کرد.