17میلیارد تومان سرانه اعتباری در اختیار مدارس عشایری قرار گرفت
17میلیارد تومان سرانه اعتباری در اختیار مدارس عشایری قرار گرفت
سکان نیوز؛ رئیس فراکسیون عشایری مجلس گفت؛ ۱۷ میلیارد تومان سرانه اعتباری در اختیار مدارس عشایری کشور قرار گرفت.

علی کریمی فیروزجایی در گفت و گویی افزود: افزایش سه برابری اعتبار مدارس عشایری در راستای تحقق عدالت آموزشی صورت گرفت.

این مسئول یادآورشد:بر اساس ماده ۱۵ اساسنامه مدارس عشایری ،افزایش سرانه دانش آموزان عشایری تکلیف قانونی است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور اضافه کرد: در اجرای این قانون ۱۷ میلیارد تومان سرانه اعتباری در اختیار مدارس عشایری کشور قرار گرفت.

‏کریمی فیروزجایی گفت:این سرانه به حساب ۵هزارو ۷۳۳ مدرسه عشایری در کشور واریز شد.

‏این نماینده مجلس با اشاره به وجود مدارس عشایر در۲۵ استان کشور افزود: وزارت آموزش وپرورش و سازمان امور عشایری کشور باید در جهت رفع کمبود های دانش آموزان عشایر بکوشند.

‏کریمی فیروزجایی با تاکید بر عزم قاطع مجلس در حل مشکلات دستگاه تعلیم وتربیت خاطر نشان کرد: مجلس در این روند مشکلات مدارس و دانش آموزان عشایر را به صورت ویژه بررسی می کند.

‏نماینده مردم بابل با اشاره به ساختار سازمان امور عشایری که زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد گفت: حل مشکلات عشایر از عهده یک وزارتخانه و سازمان خارج است.

‏عضو مجمع نمایندگان مازندران لزوم همپایی همه مسئولان دستگاههای دولتی برای رفع چالش های فرهنگی ،اقتصادی و عمرانی مناطق عشایری را خاطر نشان کرد وافزود: اجرای طرح های توسعه در مناطق عشایری باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

‏کریمی فیروزجایی عشایر را سرآمدان و پیشتازان عرصه نگاهبانی از عزت پایدار کشور دانست و افزود: ایجاد وحدت رویه در خدمات رسانی بهنگام به جامعه عشایری کشور ضرورت دارد.