۹۰ درصد خاموشی‌های خوزستان کاهش یافت
۹۰ درصد خاموشی‌های خوزستان کاهش یافت
سکان؛ مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب گفت: با اجرای عملیات ضربتی شستشوی تجهیزات شبکه توزیع برق شهرستان های آبادان، خرمشهر و اروندکنار پیش از اولین بارش پاییزی، ۹۰ درصد حوادث و خاموشی‌های ناخواسته ناشی از آلودگی خطوط توزیع برق کاهش یافت.

“اکبر ناصری” با اشاره به کاهش چشمگیر خاموشی‌های ناشی از نشست ریزگردها وآلاینده‌های صنعتی روی تجهیزات شبکه برق در اولین بارش پاییزی، پایداری و افزایش ضریب اطمینان شبکه توزیع برق با توجه به شرایط جوی و نشست آلاینده‌ها روی شبکه را یک ضرورت دانست.

مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب افزود: عملیات پیشگیرانه پاکسازی تجهیزات برق، قبل از نخستین بارندگی بدون اعمال خاموشی به صورت گسترده و ضربتی انجام شود.
ناصری با بیان نقش موثر این عملیات در کاهش حوادث و خروج خودکار خطوط توزیع، تصریح کرد: درجه آلودگی روی تجهیزات شبکه برق مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب خوزستان(آبادان، خرمشهر و اروند کنار) به دلیل همزمانی وجود گرد و غبار، آلاینده‌های صنعتی و رطوبت بسیار بالا فوق سنگین است.
وی ادامه داد: به همین دلیل با نزدیک شدن به اولین بارندگی فصلی و جهت جلوگیری از بروز خاموشی‌های احتمالی در اثر ترکیب آلودگی‌ها روی خطوط و یراق آلات شبکه، طرح ضربتی شست و شوی خطوط برق شهرستان‌های تابعه مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب با ۳ اکیپ ویژه در دو شیفت کاری انجام پذیرفت.
ناصری ضمن اعلام این که با اجرای این عملیات شبکه‌ای پایا و مطمئن را در فصل بارندگی خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: در این عملیات ۱۲۰ کلید گازی، ۴۵۰ دستگاه ترانسفورماتور، ۵۰ هزار مقره و بیش از ۵۰۰ کیلومتر شبکه با استفاده از حدود ۵۳۰ هزار لیتر آب مقطر پاکسازی شدند.

.