۵۰۰ تخت بیمارستانی طی دوران کرونا در مازندران راه اندازی شد
۵۰۰ تخت بیمارستانی طی دوران کرونا در مازندران راه اندازی شد
ساری-سکان نیوز_ استاندار مازندران گفت: در دوران شیوع کرونا ۵۰۰ تخت بیمارستانی جدید در استان افتتاح و اضافه شده است.

به گزارش سکان نیوز، احمد حسین زادگان پیش ازظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز پزشک و تقدیر از شهدای مدافع سلامت باتقدیر از ایثارگری و رشادت جامعه پزشکی برای مقابله و مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: مهمترین عاملی که کمک کرده جایگاه بالا و مدیریت پزشکی بوده است.
وی داشتن پیوست اجتماعی و اجتماعی کردن محور سلامت را امری مهم دانست و گفت: در تمام روستاها و پایگاه‌های مقاومت قرارگاه‌هایی برای مقابله با کرونا تبدیل شده است.
استاندار مازندران با اشاره به وجود حدود پنج هزار تخت بیمارستانی در استان گفت: در ایام کرونا ۵۰۰ تخت جدید بیمارستان به ظرفیت پزشکی در استان اضافه شده است و در مجموع ۷۰ درصد تخت‌ها را برای بستری بیماران کرونایی تخصیص داده‌ایم.
استاندار مازندارن همچنین از تخصیص ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در دوره کرونا برای تأمین زیرساخت، نیروی انسانی، تأمین و تجهیز مراکز درمانی خبر داد و گفت: در این مدت ۸۰۰ نیرو در قالب قراردادی و شرکتی وارد حوزه درمانی استان شدند.
وی با اظهار اینکه بیمارستان‌های بهشهر، فاز جدید بیمارستان امام خمینی آمل، ساختمان ۱۷ شهریور، اورژانس امام خمینی ساری و ایزوله منفی نوشهر وارد چرخه فعالیت شد، افزود: ساختمان شماره ۲ رازی نیز تا پایان سال تکمیل می‌شود.
استاندار مازندران ادامه داد: در سفر اخیر معاون رئیس جمهور به استان برای بیمارستان ۳۷۰ تختخوابی ماهفروجک، بیمارستان تنکابن و رازی تأمین اعتبار شده است.
۱۸ شهید مدافع سلامت در دوران مقابله با کرونا در مازندران تقدیم شده است.