کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تصویب شد
کلیات طرح تفصیلی منطقه ۲۲ تصویب شد
سکان نیوز/رئیس کمیسیون شهرسازی ومعماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: رویکردهای گذشته باعث شده که منطقه فراغت محور و تفرج گاهی منطقه ۲۲ متاسفانه امروز از محروم ترین مناطق از سرانه خدماتی است

به گزارش سکان نیوز/، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دستور جلسه دوم شورای امروز در خصوص طرح تفضیلی منطقه ۲۲ شهر تهران است و این طرح سابقه دیرینه دارد، گفت: فلسفه ارائه این طرح به مصوبه سال ۹۳ شورای عالی شهرسازی و معماری باز می‌گردد و بندی در طرح تفضیلی پیدا نکردیم که مغایر با طرح جامع باشد.
وی ادامه داد: مفاد طرح تفصیلی مبتنی بر ۱۲ ماده و ۴۹ نقشه است که لایه‌های مختلفی از پهنه بندی و … وجود دارد و شهرداری تهران مکلف است که اینها را در مقیاس یک دو هزارم ممهور به مهر شورای شهر کند چراکه پیش از این در فرایند طرح تفصیلی شهر تهران متوجه مغایرت جدی می‌شدیم و به عنوان مثال پارک مادر در منطقه ۵ که زیر پهنه آن تغییر پیدا کرده است.
سالاری با اشاره به اینکه رویکردهای گذشته باعث شده که منطقه فراغت محور و تفرج گاهی و گردشگاهی منطقه ۲۲ که ریه‌های تهران محسوب می‌شود متأسفانه امروز از محروم‌ترین مناطق از سرانه خدماتی است و این همه املاک بزرگ مقیاس فروخته شده و بارگذاری‌های انبوه انجام شده است. گفت: این جمعیت پذیری باید متوقف شود، طرح جامع ۷۰۰ هزار جمعیت پذیری پیش بینی شده بود در طرح تفضیلی سال ۹۱ ابلاغ ۷۵۰ هزار و در طرح ویژه ۱۲۰ هزار سقف در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در این منطقه ۴۵۷ هزار ظرفیت جمعتی ایجاد شده در حالی که بیش از ۲۳۰ هزار جمعیت ساکن نشدند و شهرداری سعی کرده بارگذاری‌ها را بین اتوبان خرازی و حکیم تغییر دهد.
این عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: زمینه توجه به توسعه بر مبنای TOD در این منطقه فراهم شده و خط ۱۰ و ۶ مترو به این منطقه متصل می‌شود.
کلیات این طرح با ۱۳ موافق از مجموع ۱۴ نفر حاضرین به تصویب رسید.