کریمی فیروزجایی؛ وادادگی وانفعال در عرصه فرهنگ به روح انقلاب اسلامی آسیب می‌رساند
کریمی فیروزجایی؛ وادادگی وانفعال در عرصه فرهنگ به روح انقلاب اسلامی آسیب می‌رساند
سکان نیوز؛ دبیر هیئت رئیسه مجلس بیان داشت؛ وادادگی وانفعال در عرصه فرهنگ به روح انقلاب اسلامی آسیب می‌رساند.

علی کریمی فیروزجایی در گفتگویی اظهار داشت: رویکردهای فرهنگی دستگاه‌ها و سازمان‌های اجرایی در کشور نیازمند وحدت رویه و همسان سازی است.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمنان به مرزهای اعتقادی و فرهنگی خاطر نشان کرد: تشکیل قرارگاه فرهنگی منسجم و تمرکز فعالیت‌های پدافند در این حوزه ضرورت دارد.

نماینده مردم بابل با اشاره تلاش مذبوحانه استکبار برای تغییر سبک زندگی مردم مؤمن بویژه جوانان کشورمان افزود: هدف عمده دشمنان در جنگ نرم تغییر جریان فکری نسل جوان و آینده ساز کشورمان است.

دبیر هیئت رئیسه مجلس یازدهم از صدور فرهنگ انقلاب به عنوان مهمترین کارکرد نظام دینی یاد و خاطر نشان کرد: برغم دشمنی‌های استکبار موج بیداری متأثر از فرهنگ انقلاب اسلامی کشورهای غربی و اروپایی را فراگرفت.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از برخی بی مبالاتی‌ها در عرصه فرهنگ گفت: وادادگی وانفعال در عرصه فرهنگ به روح انقلاب اسلامی آسیب می‌رساند.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت هم راستایی دستگاه‌های فرهنگی حول مؤلفه‌های پایدار این حوزه افزود: در عرصه تعمیق باورهای فرهنگ دینی واسلامی حوزه‌های علمیه باید پیشران و پیشقراول باشند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران تدوین سند تحول فرهنگی در کشور را نیاز اساسی دانست وافزود: دولت باید برای این مهم که علاج مشکلات فرهنگی کشور است، انرژی بیشتری مصروف کند.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از ساختار شکنی برخی از کادرهای مؤثر فرهنگی در کشور که به عنوان عامل نفوذ بیگانگان فعالیت می‌کنند افزود: عرصه فرهنگ به عنوان زیر بنای توسعه درکشور باید از عناصر ناسالم پاکسازی شود.

نماینده مردم بابل لزوم حضور مؤثر و قوی نیروهای مؤمن و متعهد در عرصه‌های فرهنگی را خاطر نشان کرد و افزود: ورود نیروهای جوان و انقلابی به عرصه‌های فرهنگی زمینه ساز تحول و پویایی در سایر عرصه‌های پیشرفت و بالندگی کشور است.

دبیر هیئت رئیسه مجلس یازدهم با اشاره به رویکرد مجلس در حوزه فرهنگی گفت: مجلس یازدهم با فعال کردن سامانه‌های فرهنگی و پژوهشگاهی در دانشگاه‌ها قویاً از فعالیت‌های مرتبط با اعتلای فرهنگ دینی و اسلامی حمایت می‌کند.