کریمی فیروزجایی؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به سازمان عمران روستایی تبدیل می شود
کریمی فیروزجایی؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به سازمان عمران روستایی تبدیل می شود
سکان نیوز؛ عضو هیئت رئیسه مجلس یازدهم گفت؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به سازمان عمران روستایی تبدیل می شود.

، علی کریمی فیروزجایی در جریان افتتاح پروژه آسفالت طرح های هادی روستاهای دلاورکلا و مومن آباد (فکچال) بابل افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به سازمان عمران روستایی تبدیل می شود.

نماینده مردم بابل با اشاره تلاش موفق این بنیاد یادآورشد: عملکرد موفق بنیاد مسکن آسودگی و اطمینان خاطر روستاییان را بدنبال داشته است.

دبیر هیات رئیسه مجلس یازدهم گفت: بنیاد مسکن تاکنون ۲۰هزار روستا را در کشور تحت پوشش طرح هادی قرار داد که نشانگر بلوغ این نهاد است

این نماینده مجلس با اشاره به مشکلات ساختاری این نهاد خاطرنشان کرد: مجلس در صدد است تا با اصلاح اساسنامه و واگذاری اختیارات بیشتربه این نهاد، مشکلات سازمانی آن را برطرف کند.

وب ادامه داد:رفع بسیاری از مشکلات فرا سازمانی این نهاد نیازمند هماهنگی بین بخشی است .

بگفته این نماینده مجلس یازدهم وزارتخانه ها و سازمانهای تابعه دولت مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی ، امور اراضی ،راه و شهرسازی و وزارت کشور باید در اجرای ماموریتهای بنیاد مسکن هم افزایی داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان مازندران خاطرنشان کرد: توسعه کالبدی روستاها و هموار سازی مسیر پیشرفت آنها نیازمند تقویت نقش و تلاش بنیاد مسکن است.

کریمی فیروزجایی با اشاره به اهمیت سازندگی در روستاها گفت: با شتاب بخشی به جریان عمران و آبادانی روستاها روند مهاجرت از مناطق روستایی کشور معکوس خواهد شد.

وی با تاکید بر اصلاح روند توسعه در بافتهای روستایی افزود: حفظ معماری بومی و سنتی در روستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نماینده بابل حجم ماموریتهای بنیاد مسکن با اعتبارات و امکانات آن را ناکافی دانست وافرود: افزایش اعتبارات بنیاد مسکن متناسب با ماموریتهای آن ضرورت دارد.

کریمی فیروزجایی نگاه مسئولان به ظرفیتهاو توانمندیهای روستائیان را باورمندانه و واقعی خواند و خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه نقش روستائیان در تحولات توسعه کشور پررنگ تر خواهد شد.