کریمی فیروزجایی؛ برنامه های عملیاتی دولت در حوزه اقتصادی منطبق با شرایط حساس تحریمی نیست
کریمی فیروزجایی؛ برنامه های عملیاتی دولت در حوزه اقتصادی منطبق با شرایط حساس تحریمی نیست
سکان نیوز؛ عضو هیئت رئیسه مجلس گفت؛ هم اکنون برخی از سیاست‌ها و برنامه های عملیاتی دولت در حوزه اقتصادی منطبق با شرایط حساس تحریمی نیست.

علی کریمی فیروزجایی درگفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به حساسیت شرایط کنونی کشور هم راستایی قوای سه گانه در مسیر سند چشم انداز کشور ضرورت دارد.

وی یادآورشد: اصل تفکیک و استقلال قوا در کشور به معنای پرهیز از تداخل در امور و پیگیری مسئولانه اهداف توسعه در مجرای قانونی است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: روند امور قوای مختلف نباید به گونه ای باشد که تحقق اهداف محوری توسعه را با مشکل مواجه کند.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور ادامه داد: متاسفانه هم اکنون برخی از فرآیندهای اجرایی در کشور با اهداف توسعه و راهبردهای سند چشم انداز مغایرت دارد.

کریمی گفت: دولت در هر شرایطی باید مجری سیاست‌های تصویبی مجلس شورای اسلامی باشد و از رفتار لجوجانه در این زمینه پرهیز کند.

وی از دولت به عنوان قلب توسعه کشور نام برد و افزود: اگر آهنگ قلب توسعه با دیگر اجزای آن همخوانی نداشته باشد، روند امور با اختلال مواجه می شود.

کریمی فیروزجایی یادآور شد: هم اکنون برخی از سیاست‌ها و برنامه های عملیاتی دولت در حوزه اقتصادی منطبق با شرایط حساس تحریمی نیست.

دبیر هیات رئیسه مجلس با انتقاد از سیاست انفعالی مسئولان در حوزه مسکن، ساماندهی بازار ارز، سکه و طلا افزود: بازار همواره در برابر سیاست‌های اتخاذی دولت در این بخش ها واکنش منفی نشان می دهد و به شرایط ثبات نمی رسد.

وی با بیان اینکه کنترل بازار نیازمند سیاست فعالانه و هوشمندانه است، تصریح کرد: در صورت همراهی دولت با سیاست‌های راهگشای قوای مقننه و قضاییه عمده مشکلات کنونی عرصه اقتصادی ساماندهی خواهد شد.

نماینده مردم بابل گفت: مشکلات اقتصادی تنها با وضع قوانین حل نمی شود بلکه اراده و عزم راسخ را می طلبد و نیازمند تلاش دولت است.

کریمی فیروزجایی با اشاره به عمر باقیمانده دولت دوازدهم که کمتر از یکسال است، افزود: مسئولان باید در یکسال آینده برای گشایش اوضاع اقتصادی متناسب با توانمندی‌ها و ظرفیت های قانونی کشور برنامه ریزی و اقدام کند.