کریمی فیروزجایی؛ اتحاد نمایندگان شمالی مجلس در جلوگیری از واردات برنج/مازندران قطب تولید محصولات استراتژیک کشاورزی
کریمی فیروزجایی؛ اتحاد نمایندگان شمالی مجلس در جلوگیری از واردات برنج/مازندران قطب تولید محصولات استراتژیک کشاورزی
سکان نیوز؛ رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم، خواستار اقدام فوری دولت در ممانعت از واردات برنج خارجی به کشور شد و گفت: عدم سیاست قاطع دولت در حمایت از برنج‌کاران در سال‌های اخیر به کاهش انگیزه آنان در عرصه تولید منجر شده است.

علی کریمی‌فیروزجایی با اعلام اینکه مازندران به‌عنوان قطب تولید محصولات استراتژیک کشاورزی از جمله برنج از توانایی بالایی در تامین نیازهای غذایی کشور برخوردار است، اظهار کرد: سالانه بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول شلتوک و ۹۵۰هزار تن انواع برنج سفید که تامین کننده ۴۴ درصد نیاز داخلی است، در این استان تولید می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم، جولان واسطه‌ها و دلالان و نیز عدم سیاست حمایتی دولت از برنج‌کاران را به‌عنوان مشکلات جدی زارعان این محصول برشمرد و یادآورشد: عدم سیاست قاطع دولت در حمایت از برنج‌کاران در سال‌های اخیر به کاهش انگیزه آنان در عرصه تولید منجر شده است.

کریمی فیروزجایی از اتحاد نمایندگان شمالی خانه ملت در جلوگیری از واردات برنج خبرداد و افزود: نمایندگان شمال کشور از دولت می خواهند که از مرداد تا آذرماه هر ساله از واردات برنج خارجی به کشور ممانعت کند.

نماینده مردم بابل در مجلس یازدهم همچنین با انتقاد از افزایش بی‌رویه نهاده‌های زراعی و بالارفتن هزینه‌های کشت محصولات کشاورزی، گفت: دولت باید با افزایش یارانه‌های حمایتی اقتصادی کردن محصولات استراتژیک کشاورزی را عملیاتی کند.