کریمی فیروزجایی؛اقتصاد کشور از بیماری ساختاری رنج می‌برد/مجلس یازدهم عزم جدی برای حل مشکلات دارد
کریمی فیروزجایی؛اقتصاد کشور از بیماری ساختاری رنج می‌برد/مجلس یازدهم عزم جدی برای حل مشکلات دارد
سکان نیوز؛ نماینده مردم بابل گفت: نمایندگان مجلس یازدهم برای رفع تنگناهای اساسی کشور در حوزه اقتصاد و معیشت مردم به‌ویژه اقشار کم‌درآمد و آسیب پذیر با اتکا به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بومی و بهره‌گیری از ابزارهای در اختیار قانونی عزم قاطع دارند.

به گزارش سکان نیوز؛ علی کریمی فیروزجایی عضو هیأت رییسه مجلس یازدهم، امروز در گفت‌وگوی درباره وظایف مجلس یازدهم با اشاره به راهبردهای مقام معظم رهبری اظهار کرد: بررسی مشکلات فرهنگی و اقتصادی دو راهبرد نمایندگان مجلس یازدهم به شمار می‌رود، راهبردهای پیام راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اولویت در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.

وی افزود: با تشکیل کمیسیون‌های مجلس یازدهم بررسی چالش‌های فرهنگی و اقتصادی به‌عنوان مهم‌ترین مشکلات و نیازهای اساسی امروز کشور در دستور کار کمیسیون‌های مربوطه قرار می‌گیرد.

کریمی‌فیروزجایی فرهنگ و نیازهای نو به نوی آن را پیش نیاز توسعه و زمینه‌ساز شکوفایی و بالندگی کشور دانست و افزود: توسعه فرهنگ به تعمیق خودباوری و تقویت همه جانبه بنیان‌های فکری، اقتصادی و سیاسی منجر می‌شود.

این مسؤول با اشاره به مضایق اعتباری کشور خاطرنشان کرد: مشکل کمبودهای فرهنگی در کشور صرفا اعتباری و نبود بودجه نیست بلکه باید با اتکاء به باورها و اندیشه‌های انقلابی و استقلال‌طلبانه به صیانت از مرزهای اعتقاد ی و فرهنگی اهتمام ورزید.

وی ساماندهی امور اقتصادی را از اولویت‌های دیگر خانه ملت عنوان کرد و گفت: اقتصاد کشور از بیماری ساختاری رنج می‌برد و نفتی بودن آن از مهم‌ترین عوارض دردناک این حوزه پرچالش محسوب می‌شود.