کانون بزرگ رانت و فساد باید در شرکت بازرگانی دولتی ردیابی شود
کانون بزرگ رانت و فساد باید در شرکت بازرگانی دولتی ردیابی شود
سکان نیوز؛ عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کانون بزرگ رانت و فساد را در شرکت بازرگانی دولتی باید ردیابی شود.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفت و گویی بیان داشت: متولی امر با چراغ سبز دولت و وزارت صمت با اهانت به شعور مردم، به هر دری می‌زند تا جز خود و روسایش، همه حتی مردم را مقصر گرانی کالاهای اساسی دانسته و ناپدید شدن دلارهای 4200 تومانی را با تکنولوژی های نوین ماست مالی،توجیه کند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: در جدیدترین ورژن «ماستمالی»، جناب یزدان سیف معاون وزیر صمت علت گرانی روغن را مصوبه کمیسیون تلفیق درباره دلار 4200 تومانی دانسته و تمام گفته‌های پیشین خود را فراموش کرده است.

وی ادامه داد: جهت اطلاع مجلس اصلا به بودجه 1400 رای نداد که این مقام مساله دار با هیاهو می‌گوید مجلس مقصر است! کدام تقصیر؟

موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: سیف در تاریخ 8 بهمن ماه تقصیر را گردن مردم انداخت و گفت روغن کم نیست تقاضای کاذب زیاد است! وی شهریور ماه کل موضوع و کمبود روغن را زیر سوال برده بود و حالا که دم خروس سوء مدیریت و توزیع رانتشان نمایان شده می خواهد توپ را به زمین مجلس پاس دهد.

وی در همین راستا بیان کرد: فارغ از اینکه مجلس تا پایان سال 99 تمام ارز 4200 تومانی مورد تقاضای دولت را تصویب کرده است. برای سال 1400 هم تصمیمی گرفته نشده است، اما با تدبیر وزارت صمت برنج وارداتی با ارز 4200 تومانی باید کیلویی 4 هزار تومان باشد اما 25 هزار تومان است و روغن 7 هزار تومانی هم 15 هزار تومان به دست مردم می رسد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت بازرگانی دولتی که از معاونت‌های وزارت صمت است، با مشکل اساسی توزیع رانت از سفره رنگین خرید کالاهای اساسی با دلار 4200 تومان و فروش آن با قیمت آزاد به مردم روبروست. هزاران میلیارد رانت هم طبق عادت به قیمت فشار معیشتی به مردم در جیب نورچشمی‌ها رفته است.

وی در خاتمه بیان کرد: در این خصوص سوالی از وزیر صمت مطرح کرده ام تا مشخص شود علت عدم توانایی وزارت صمت در تنظیم بازار سفره ملت چیست ؟ این سوال در نوبت طرح در کمیسیون صنایع و‌ معادن مجلس است.