کاری که چین با دنیا کرد حتی در فکر هم نمی‌گنجد. آنها می‌توانستند از شیوع کرونا جلوگیری کنند.
کاری که چین با دنیا کرد حتی در فکر هم نمی‌گنجد. آنها می‌توانستند از شیوع کرونا جلوگیری کنند.
سکان نیوز /وی طی بازدید از پروژه ساخت دیوار مرزی با مکزیک،‌گفت‌کاری که چین با دنیا کرد حتی در فکر هم نمی‌گنجد. آنها می‌توانستند از شیوع کرونا جلوگیری کنند.

به گزارش سکان نیوز به نقل از رویترز، مارک میدوز، رئیس کارکنان کاخ سفید، طی مصاحبه‌ای با خبرنگاران در هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا گفت که فعلا برنامه‌ای برای مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا طرح ریزی نشده است اما دو کشور در راستای اجرای فاز نخست توافق تجاری با یکدیگر در ارتباط خواهند بود.
ترامپ هم شب گذشته در آریزونا اعلام کرد که شخصا مذاکرات تجاری که قرار بود با چین در روز شنبه بین مقامات بلند پایه تجاری دو کشور برگزار شود به تعویق انداخته است.
رئیس‌جمهور آمریکا همچنین نسبت به نحوه مدیریت چین در قبال شیوع کرونا ابراز نارضایتی کرده است.
ترامپ گفت من این مذاکرات را به تعویق انداخته‌ام می‌دانید چرا؟ چون الان نمی‌خواهم با آنها روبرو شوم.
وی طی بازدید از پروژه ساخت دیوار مرزی با مکزیک،‌گفت‌کاری که چین با دنیا کرد حتی در فکر هم نمی‌گنجد. آنها می‌توانستند از شیوع کرونا جلوگیری کنند.
میدوز گفت در شرایط کنونی برنامه‌ای برای مذاکره با چینی‌ها تعیین نشده است.
اما در عین حال رابرت لایتهایزر، نماینده تجاری آمریکا، با طرف‌های چینی در راستای عمل به تعهدات‌شان در ارتباط خواهد بود.
وی تاکید کرد لایتهایزر به گفت‌وگو با همتایان چینی‌اش در راستای واردات محصولات آمریکایی وعمل کردن آنها به تعهدات‌شان در ارتباط خواهد بود.
ترامپ به زمان حضورش در آیووا و آریزونا نسبت به نحوه مدیریت بحران کرونا توسط چینی‌ها ابراز نارضایتی کرده اما در عین حال از افزایش واردات محصولات کشاورزی آمریکایی توسط پکن استقبال کرد.
واردات محصولات کشاورزی، تولیدی، نفت و گاز و همچنین خدمات آمریکا توسط چین همچنان کمتر از میزانی است که در فاز نخست توافق تجاری به امضای دو طرف رسیده است.
چینی‌ها متعهد شده بودند که واردات خود از آمریکا را نسبت به سال 2017 معادل 77 میلیارد دلار افزایش دهند.
البته واردات چین از آمریکا با توجه به روند تدریجی فروکش کردن کرونا در این کشور در حال افزایش است.
روز جمعه وزارت کشاورزی آمریکا از صادرات 126 هزار تن دانه سویا به چین خبر داد که این هشتمین روز کاری بود که شاهد صادرات حجم بالای مواد کشاورزی از آمریکا به چین بوده‌ایم.