کارخانه “کمپوست” تنکابن با استفاده از اعتبارات سفر رهبری احداث شد
کارخانه “کمپوست” تنکابن با استفاده از اعتبارات سفر رهبری احداث شد
تنکابن -سکان نیوز/ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران با اشاره به رفع معضل پسماند استان با ایجاد سازمان پسماند در استان گفت: احداث کارخانه کمپوست تنکابن از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری بهره‌مند شد.

به گزارش سکان نیوز؛ مهدی رازجویان در مراسم افتتاحیه کارخانه کمپوست تنکابن، اظهار داشت: رفع مشکلات زباله و پسماند در مازندران در اولویت دولت قرار دارد و در سال گذشته 124 میلیارد تومان در حوزه مدیریت زباله استان هزینه شد.
وی به تاسیس سازمان مدیریت پسماند استان اشاره کرد و افزود: با تاسیس این سازمان انتظار می‌رود مشکلات زباله در مازندران با مدیریتی یکپارچه، کمتر شود. افتتاح کارخانه کمپوست تنکابن بخش زیادی از بحران زباله در این شهرستان را برطرف خواهد کرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران افزود: عملیات زهکشی، استخراج و هدایت شیرابه لندفیل قدیمی و احداث تصفیه‌خانه شیرابه در فازهای بعدی این مجتمع قرار دارند که امیدواریم هرچه زودتر به بهره‌برداری برسند تا مشکلات زباله غرب استان کاهش یابد.

رازجویان با قدردانی از مجموعه شهرداری تنکابن بابت اقداماتی که برای راه‌اندازی کارخانه کمپوست تنکابن انجام داد، گفت: این مجموعه از برکت سفر مقام معظم‌ رهبری به استان مازندران تامین شد.
وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار با حفظ محیط زیست رقم خواهد خورد، افزود: برای حفظ محیط زیست در مازندران باید مشکلات زباله را برطرف کنیم.