چه کسی پاسخگوی جنگل خواری و کوه خواری امام زاده عبدالله آمل است‌؟
چه کسی پاسخگوی جنگل خواری و کوه خواری امام زاده عبدالله آمل است‌؟
سکان نیوز؛ حجت الاسلام حسین زاده برسمنانی گفت؛ جنگل‌خواری یکی از اتفاقاتی است که در این بخش با قاچاق چوب و قطع درختان انجام می‌شود.

امام جمعه شهر امام‌زاده عبدالله(ع) آمل در گفت‌وگویی با بیان اینکه شهر امامزاده عبدالله دارای ظرفیت‌های بسیار زیاد و بزرگی است، اضافه کرد: این شهر دارای هفت‌هزار جمعیت شهری است که با جمعیت بخش و روستایی به حدود 20 هزار نفر می‌رسد.

حجت الاسلام حسین حسین‌زاده برسمنانی با اشاره به اینکه شهر دارای مشکلات زیادی است و اساسی‌ترین آن ورودی آن است که به توجه و رسیدگی‌هایی از سوی مسئولان شهرستانی، استانی و ملی بر این امر نیاز دارد، افزود: با توجه به شهر گردشگری، توریستی، مذهبی و زیارتی با داشتن امامزاده عبدالله به‌عنوان مطرح‌ترین امامزاده و شهرت ملی و فراملی رسیدگی به ورودی آن چون چهاربانده کردن، آسفالت و نصب روشنایی لازم الاجرا است.

وی با اعلام اینکه علاوه بر این مشکل برخی حرکت‌ها در بخش محیط زیست و برخی روستاها صورت گرفته که به آینده این بخش ضربه زده است، گفت: جنگل‌خواری یکی از اتفاقاتی است که در این بخش با قاچاق چوب و قطع درختان انجام می‌شود و با قطع این درختان جایگزینی صورت نمی‌گیرد که این امر سبب نابودی جنگل و اکسیژن در این بخش می‌شود.

حسین‌زاده برسمنانی ادامه داد: وجود معادن نشان از ازدیاد کوه‌خواری در بخش امامزاده عبدالله است که لازم است با نظارت ضروری مسئولان، آنها غیر از ساعات و مکان تعیین‌شده برای برداشت معادن اقدام نکنند و آن‌چه برای آنان تعیین شده است و در حیطه کاری مجوز دادند و با نظارت مسئولان مرتبط برداشت را انجام دهند تا از این کوه‌خواری و برداشت غیرمجاز جلوگیری شود.

امام جمعه امامزاده عبدالله با اشاره به اجرای سابق طرح جنگل بدون زباله از سوی شهرداری این شهر، عنوان کرد: امیدواریم این طرح بار دیگر در شهر امامزاده عبدالله آغاز شود تا با اجرای آن از سوی مسئولان استانی و شهرستانی این شهر گردشگرپذیر پس از بیماری کرونا شاهد استقبال مسافران بسیار شود.