سکان نیوز:یک عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد کارگروهی در مرکز پژوهش‌های مجلس شرایط و راهکارهای پساکرونا را مورد بررسی قرار دهد تا با به دست آوردن داده‌های علمی راهکارهای درست بررسی و اتخاذ شود.

به گزارش سکان نیوز/سیده حمیده زرآبادی درباره تبعات اقتصادی بحران کرونا اظهار کرد: با توجه به اینکه مشاغل و اصناف یک مدت طولانی تعطیل یا نیمه تعطیل بودند طبیعتا همه لایه‌های کسب و کار دچار ضرر و زیان خواهند شد، ولی بیشترین آسیب متوجه بخش خدمات خواهد شد.

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که ما در دو سال گذشته وضعیت اقتصادی مناسبی نداشتیم، البته همه کشورها در اثر کرونا دچار بحران اقتصادی شدند ولی با وجود مشکلات اقتصادی پیشین ما، احیای کسب و کارها زمان بیشتری خواهد برد. برخی مشکلات ما به تحریم و برخی به نداشتن روابط مالی و بانکی در سیستم جهانی برمی گردد که باعث می‌شود کسب و کارها دچار مشکل شود.

این نماینده مجلس با پیش بینی آغاز موج مشکلات در دو سه ماه آینده، تصریح کرد: باید برنامه ریزی منسجمی در این زمینه وجود داشته باشد تا خسارات به نحوی جبران شود. البته در حال حاضر بیشتر برنامه‌ها در بحث ‌مهار بیماری است و در حال حاضر بیشتر بسته حمایتی که دولت در حوزه‌های معیشتی و اقتصادی مطرح می‌کند روی پرداخت وام تمرکز دارد که اتفاقا به نظر من این در طولانی مدت مضر است، زیرا افراد مشکل پرداخت وام را هم پیدا می‌کنند و مشکلشان هم حل نمی‌شود.

زرآبادی یادآور شد: به اعتقاد من حمایت‌ها نیازمند برنامه ریزی دقیق است و قطعا وام و بخشودگی به تنهایی کافی نیست. ما پیشنهاد داده بودیم که کارگروهی با مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شود تا شرایط و راهکارهای پساکرونا را مورد بررسی قرار دهد تا ببینیم چه راهکاری می تواند اتخاذ شود. همچنین یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور هم در حال کار کارشناسی روی این موضوع است. ما معتقدیم باید داده‌ها را به صورت علمی به دست بیاوریم تا بتوانیم راهکارهای درست را بررسی و اتخاذ کنیم.

  • نویسنده : نجفی