پشت پرده تکان دهنده استعفاء معاون وزیر بهداشت
پشت پرده تکان دهنده استعفاء معاون وزیر بهداشت
سکان نیوز؛ جمعه مثل تمامی وقایع چند سال اخیر اخباری در رسانه ها خبر ساز شد اما چه اتفاقی صورت گرفت که متن استعفا نامه آنقدر پر حاشیه بود که عکس العمل های خارجی و داخلی داشت.

به گزارش سکان، واقعه مانند همیشه با یک خبر اتفاق افتاد اما چرا بعد از اعلام کد گونه احمدی نژاد مانند تفاهم نامه چین در خصوص آزمایش بالینی ۳هزار ایرانی با اقوام مختلف و پروژه مرگبار کوهورت استعفا صورت می پذیرد و برای منحرف نمودن بحث از کرونا طب سنتی و عدم تامین بودجه صحبت به عمل می‌آید.

وزیر دولت هاشمی رفسنجانی طرح کوهورت را در زمان دستجردی مطرح مینماید که با مخالفت های مواجه میگردد از جمله این مخالفت ها این طرح امن نبودن اطلاعات مردم و تیم کادر درمان بود.

بعد از روی کار آمدن دولت جدید و انتصاب دکتر ملک زاده بعنوان معاون تحقیقات بلافاصله پروژه کوهورت با بودجه چند ده میلیاردی از منابع دولتی شروع به کار میکند.

کار به جایی می‌رسد که ظرف چند ماه خرید تجهیزات بایو بنگ جهت نگه داری اطلاعات بیولوژی کارکنان و استفاده آن بر روی سرورهای تا مشخص برای ذخیره اطلاعات ادامه پیدا می‌کند.

یک نمونه از از وقایعی که در کشور رقم میخورد در یکی از دانشگاه های منتزع علوم پزشکی تهران اینگونه شکل می پذیرد که بعد از انتصاب دکتر ملک زاده یکی از دوستان خود را که معاون آن دانشگاه می‌باشد را بعنوان رییس پروژه کوهورت مبلغ ۵میلیارد تومان بحساب شخصی آن واریز مینماید تا پروژه را در دانشگاه مستقر نماید.

اما بعد از اطلاع ریاست دانشگاه از این کار معاون را معزول میکند که باز هم با فشار های معاونت تحقیقات وزارت بهداشت بعنوان مسئول پروژه منصوب میگردد.

بعد از چند سال و روی کار آمدن ریاست جدید دانشگاه معاون جدید دانشگاه فشار هایی را بر پروژه کوهورت به دلیل شفاف نبودن فعالیت های مالی و امن نبودن اطلاعات اعمال می نماید و تامین بودجه آن را منوط به گزارش مالی و چگونگی استفاده از اطلاعات کسب شده مینماید که منجر به تغییر معاون مربوط و روی کار آمدن رییس پروژه کوهورت و معاون معزول سابق می‌گردد.

حال چند سوال ذهن جامعه پرسشگر را درگیر نموده
۱-اصرار به ایجاد پروژه کوهورت و ذخیره اطلاعات چند ده هزار پرسنل تحصیل کرده جوامع پزشکی برای چه امری اتفاق افتاد

۲-چرا معاون تحقیقات با حمله به طب سنتی که در دنیا بعنوان طب مکمل در دنیا پذیرفته شده مخالف بود.

۳-دلیل حمله به وزیر برای تولید محصول ایرانی چه میباشد؟

۴-بودجه کلانی که چند سال اخیر در پروژه های مانند نیماد و کوهورت مصرف شده چه دستاوردی داشت؟

مطمئنا قوه قضائیه و کمیسیون اصل ۹۰ به پیگیری این چنین مواردی که میتوان برروی امنیت ملی تاثیر گذار باشد برخورد قاطع مینماید و با استعفای پر حاشیه یک مسئول این موارد ناتمام نمی‌ماند.