پرداخت۱۸میلیارد تومان برای ترمیم حقوق بازنشستگان استان هرمزگان
پرداخت۱۸میلیارد تومان برای ترمیم حقوق بازنشستگان استان هرمزگان
سکان نیوز؛ مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان، میزان پرداختی تعهدات بلندمدت شامل حقوق بازنشستگان، بازماندگان و از کارافتادگی در ۹ماهه منتهی به آذر سال جاری را ۷۲۵میلیارد تومان اعلام کرد.

عباس اکبری در نشست مشترک مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان با هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی این استان، با بیان اینکه مجموعه تأمین اجتماعی به کانون بازنشستگان به عنوان یک بازوی تسهیل‌گر نگاه می کند، اظهار داشت: میزان پرداختی تعهدات بلندمدت شامل حقوق بازنشستگان، بازماندگان و از کارافتادگی در ۹ماهه منتهی به آذر سال جاری ۷۲۵میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از جدی‌ترین و قدیمی‌ترین مطالبات بازنشستگان تأمین اجتماعی بحث متناسب‌سازی حقوق بود، گفت: با اجرایی شدن این مصوبه، ۱۸میلیارد تومان برای متناسب سازی و ترمیم حقوق بازنشستگان و ۱۶میلیارد تومان به منظور افزایش حقوق بازنشستگان استان پرداخت شد.
اکبری تصریح کرد: به‌منظور تسریع در حل مشکلات بازنشستگان، باید نارسایی ها به مجموعه تأمین اجتماعی منعکس شود تا با قید فوریت برای حل آن ها تلاش شود.
وی با اشاره به یکی از مطالبات مهم کانون های شهرستانی، بیان داشت: به منظور تحقق مطالبه مهم کانون های شهرستانی، تسهیلات کمک هزینه خرید و یا اجاره محل استقرار کانون ها پرداخت می شود.
مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان همچنین ضمن استقبال از «طرح جامع خدمات کانون بازنشستگان هرمزگان» و موافقت اولیه با پیشنهادهای مطرح شده در این طرح، دستورات لازم را به منظور تدوین ساختار اجرایی این طرح صادر کرد.
ارسلان حیدری رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان نیز در این نشست با ارایه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص حل مشکلات اعضای این تشکل با حضور مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی و مدیر کل سابق و معاونان تامین اجتماعی استان پرداخت.
وی از تدوین طرح جامع خدمات این کانون با دریافت نظرات کارشناسان و بازنشستگان خبر داد و با اشاره به مشکلات و کمبودهای جدی در حوزه کانون های شهرستانی، تصریح کرد: همه کانون های شهرستان ها فاقد مکان اداری هستند .
رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تأمین اجتماعی هرمزگان، اضافه کرد: کانون استان که مرجع کانون‌های شهرستانی است به دلیل اینکه در ادوار گذشته با کانون‌بازنشستگان بندرعباس در یک فضای ساختمانی بودند، فاقد هرگونه فضای اداری، امکانات، تجهیزات اداری، رفاهی و ملزومات است و برای راه اندازی آن نیازمند توجه ویژه است.