پایش آنلاین و ۲۴ ساعته مناطق مرزی و مسدودسازی مناطق گلوگاهی
پایش آنلاین و ۲۴ ساعته مناطق مرزی و مسدودسازی مناطق گلوگاهی
سکان نیوز:جانشین نیروی زمینی ارتش از پایش آنلاین و ۲۴ ساعته مناطق مرزی و مسدودسازی مناطق گلوگاهی خبر داد.

به گزارش سکان نیوز/امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش (نزاجا) با اشاره به آمادگی نزاجا در دفاع از خطوط مرزی و حدود و ثغور کشور، اظهار کرد: نیروهای ما اکنون در سرحدات از غرب تا جنوب و شمال شرق حضور دارند و با توجه به رصد لحظه‌ای و پیش‌بینی تهدیدات احتمالی به اجرای ماموریت‌های ابلاغی می‌پردازند.

وی افزود: هم‌اکنون در تمامی یگان‌های ما در مرزهای غرب، جنوب غرب و شمال شرق پایش ۲۴ ساعته به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و کلیه مراحل رصد و پایش مرزها توسط سلسله‌مراتب و رده‌های مختلف فرماندهی قابل مشاهده است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توان نیروی زمینی در حفاظت از مرزهای کشور، گفت: امروز در حوزه رصد و پایش مرزها به سطحی از توانمندی رسیده‌ایم که قادر هستیم از هر فاصله‌ای پایگاه‌های مختلف مرزی را رصد کنیم.

وی در خصوص بهره‌گیری از مکانیسم‌های جدید در ایجاد امنیت و مقابله با تهدیدات مرزی، گفت: هم‌اکنون از سامانه‌های پهپاد، بالن‌ها و دوربین‌های پیشرفته در این حوزه استفاده می‌کنیم و به فراخور نیاز در پایش مرزها از تجهیزات الکترونیکی بهره می‌بریم.

امیر نعمتی تصریح کرد: مرزهایی که نیروی زمینی ارتش در آن مستقر است، به‌صورت آنلاین و ۲۴ ساعته رصد می‌شود، همچنان که پایش فیزیکی مرزها نیز همچون گذشته صورت می‌گیرد و در رده‌های مختلف در سطح پایگاه‌ها، یگان‌ها و گردان‌ها برنامه‌هایی از قبیل گشت‌زنی و کمین‌ها همچنان جهت ارتقای ضریب امنیت مناطق مرزی انجام می‌شود.

وی افزود: هم‌اکنون مشکل خاصی در برقراری امنیت در مرزهای جمهوری اسلامی نداریم و مرزهای ما در شرایط خوب امکاناتی و زیستی قرار دارند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: البته در گذرگاه‌ها و مناطق گلوگاهی نیز که در آن احتمال عبور و مرور غیرمجاز وجود دارد از طریق اقدامات مهندسی رزمی کار مسدودسازی انجام شده است.

  • نویسنده : نجفی