وعده افتتاح پل 9 ساله هادی‌شهر در شهریورماه
وعده افتتاح پل 9 ساله هادی‌شهر در شهریورماه
سکان نیوز/ شهردار هادی‌شهر به بیان دلایل تاخیر افتتاح پل 9 ساله هادی‌شهر پرداخت و گفت: با توجه به پیشرفت خوب پروژه در ماه‌های اخیر امیدواریم حداکثر تا پایان شهریور شاهد تکمیل و بهره‌برداری رسمی از این پروژه باشیم.

به گزارش سکان نیوز/ پروژه احداث پل دوم هادی‌شهر که از سال ۱۳۹۰ انجام شده بود، پس از گذشت ۹ سال همچنان ناتمام مانده است.

یکی از درخو‌است‌های به حق مردم هادی‌شهر در این سال‌ها اتمام این پروژه بوده است که با عدم بهره برداری آن، گلایه و نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

به گفته شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر هادی‌شهر، مقرر شده بود این پروژه در اول آبان ۱۳۹۸ مصادف با روز هادی‌شهر به بهره برداری برسد اما با گذشت ماه‌ها از آن تاریخ خبری از افتتاح پل دوم هادی‌شهر نشده است.

از این رو به سراغ آقای محمدجواد اسماعیل‌تبار شهردار هادی‌شهر رفتیم تا دلایل عدم بهره برداری از پل دوم را جویا شده و از روند پیشرفت احداث پل آگاه شویم.

*علت تأخیر در بهره‌برداری از پل دوم هادی شهر

اسماعیل‌تبار در خصوص تأخیر در بهره‌برداری این پروژه بیان داشت: سال ۹۰ با توافقی بین استانداری، نماینده مجلس و وزارت راه و ترابری وقت مبنی بر تأمین هزینه‌ها عملیات اجرایی پروژه آغاز شد و با وجود پیشرفت فیزیکی خوب پروژه در سال‌های ۹۰ و ۹۱ به‌دلیل عدم تامین منابع مورد نیاز عملیات اجرایی پروژه برای چند سال متوقف شد.

وی در ادامه گفت: البته در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با تخصیص منابع استانی و منابع داخلی روند کار ادامه پیدا کرد ولی با توجه به ضرورت تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه به عنوان خواست عمومی مردم ، شهرداری و شورای اسلامی شهر اتمام این پروژه را در اولویت برنامه‌های سال ۹۸ و ۹۹ قراردادن تا در اولین فرصت ممکن حتی با منابع داخلی شاهد تکمیل و بهره‌برداری این پروژه باشیم.

در همین راستا برای انجام تعهدات وزارت راه و شهرسازی طی بازدیدی که معاونان پارلمانی و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی در تابستان ۹۸ از وضعیت پروژه داشتند مقرر شد نسبت به تأمین قیر یا اجرای آسفالت مسیر دسترسی از طریق اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام شود که متأسفانه با وجود مکاتبات صورت گرفته منتج به ابلاغ اعتبار یا تخصیص قیر مورد نیاز نشده است.

*جزئیات هزینه‌های انجام شده

شهردار هادی‌شهر در خصوص هزینه‌های انجام شده پل دوم گفت: از شروع پروژه تا به امروز ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که از این مبلغ، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از محل منابع داخلی شهرداری و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از منابع دولتی تأمین شده است.

وی با بیان فعال بودن پروژه افزود: بازگشایی مسیر دسترسی خیابان شهید رضایی، تکمیل زیرسازی تا حد ساب بیس، دیوار بتنی حائل مسیر، جدول‌گذاری، هدایت آب‌های سطحی، پیاده‌رو سازی، جانمایی و خرید روشنایی معبر، دیواره‌سازی گوشواره ضلع شرقی، رنگ آمیزی نرده‌ها انجام گرفته است.

اسماعیل‌تبار خاطرنشان کرد: طی بازدید جباری رئیس اداره برق شهرستان بابلسر مقرر شد اصلاح شبکه برق ورودی خیابان شهید رضایی در هفته آتی انجام شود تا با اصلاح شبکه و بیس‌ریزی، مسیر آماده برای اجرای آسفالت شود.

شهردار هادی‌شهر گفت: با توجه به پیشرفت خوب پروژه در ماه‌های اخیر امیدواریم حداکثر تا پایان شهریور شاهد تکمیل و بهره‌برداری رسمی از این پروژه باشیم.