وزیرکشور؛ تردد خودرو بین شهرهای قرمز 500 هزارتومان جریمه می شوند
وزیرکشور؛ تردد خودرو بین شهرهای قرمز 500 هزارتومان جریمه می شوند
سکان نیوز؛ وزیرکشور با اشاره به شروع طرح محدودیت از اول آذرماه گفت: تردد خودرو بین شهرهای قرمز 500 هزارتومان جریمه می شوند.

رحمانی فضلی در تشریح آخرین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و طرح جدیدی که مقرر شده است اول آذر اجرایی شود، گفت: در این طرح از تجربیات داخلی و سایر کشورها و همچنین دانش، علم و کارشناسی نهایت استفاده شده است.

وزیر کشور گفت: خود طرح به‌عنوان محدودسازی و ممنوع‌سازی در امور طراحی شده اما قطعا به تنهایی نمی‌تواند موفق شود مگر مجموع اجزای اصلی همه با هم اجرایی شوند.

وی افزود:در این طرح هدف اصلی، مدیریت و کنترل ویروس کرونا است که برای آن باید تعداد بیماران و ورودی‌های بیمارستان‌ها را کاهش دهیم.

وزیر کشور از اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی برای تردد خودروهای شخصی با پلاک شهرهای قرمز در جاده‌ها خبر داد.

وی با اشاره به این‌که این طرح دارای چند جزء است، افزود: غربالگری عمومی یا شناسایی بیماران در سطح وسیع انجام خواهد شد که در حال حاضر نیز به صورت پایلوت در تهران و کرمانشاه در چند محله این غربالگری انجام شده است.

رحمانی فضلی گفت؛ برای شناسایی بیماران در محلات باید تلاش کنیم. این در شرایطی است که امروز هر کس مبتلا می‌شود پس از سه روز علائم بیماری بروز پیدا می‌کند و دو روز نیز جواب تست به طول می‌انجامد و به این ترتیب پنج روز این فرد در جامعه تردد می‌کند و با افراد مختلف در ارتباط است. لذا در این طرح، شناسایی در زمان کمتری انجام می‌شود و تمام افرادی که با فرد مبتلا در ارتباط بوده‌اند شناسایی و تست‌ها از آنها گرفته می‌شود.