واسطه گری ها به تولید و قیمت تمام‌شده ضربه می‌زند
واسطه گری ها به تولید و قیمت تمام‌شده ضربه می‌زند
سکان نیوز / کارآفرین برتر استان مخترع کلاچ اتوماتیک و ردیاب خودرو است و ازجمله اختراعات دیگر او، دزدگیر ماهواره‌ای، سوییچ کارت، اتولایت و اتوفلاشر بوده که به تولید انبوه رسیده و بازار فروش دارد.

مهندس محمدزاده کارآفرین برتر استان مازندران، مخترع و تولید‌کننده کلاچ اتوماتیک، ردیاب خودرو، در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: همه تلاشم در راستای خدمت رسانی به کشور و مردم بوده هرچند در این راه تولید و خودمفایی مشقتهای زیادی را متحمل می‌شویم.
وی با اشاره به جزییات اختراع خود گفت: سیستم کلاچ اتوماتیک هوشمند یک دستگاه الکترومکانیکی فوق پیشرفته می باشد که پس از نصب آن بر روی خودرو دیگر نیازی به گرفتن کلاچ با پا برای تعویض دنده و یا نیم کلاچ نمی باشد.

این مخترع گفت: نصب این سیستم برروی خودرو باعث می گردد بدون تعویض یا دستکاری در گیربکس البته با هزینه ای بسیار کمتر خودرو شما در ترافیک و یا سر بالایی ها دقیقا مشابه خودروی دنده اتوماتیک عمل نماید و به طور خلاصه از لحظه استارت خودرو تا زمان خاموش نمودن خودرو،به هیچ عنوان از پدال کلاچ استفاده نمی شود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: شرکت اتاکو، طراح و تولیدکننده سیستم‌های الترونیک و مکاترونیک خودرویی و انواع نرم‌افزارهای کامپیوتری است.
وی با بیان اشاره به طراحی و تولید کلاچ اتوماتیک، افزود: بعد از تست‌های اولیه، توانستیم کلاچ اتوماتیک را به مرحله انبوه‌سازی و تجازی‌سازی برسانیم و اکنون 60 نمایندگی در سراسر کشور داریم که 200 نفر از این طریق، وارد بازار کار شدند.
مدیرعامل شرکت اتاکو با اشاره به اینکه رویکرد ما در اعطای نمایندگی، جوان بودن و نداشتن شغل است تا بتوانیم برای جوانان، اشتغال ایجاد کنیم، گفت: افراد متمول برای دریافت نمایندگی مراجعه می‌کنند اما دغدغه من اشتغال جوانان و کسانی است که از نظر مالی در سطح پایین‌تری قرار دارند.
..
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ردیاب خودرو، نمونه ایرانی نداشت و از چین وارد می‌شد، ادامه داد: برای نخستین بار در کشور توانستیم ردیاب خودرو را تولید کرده و به تولید انبوه برسانیم.

محمدزاده با اشاره به ثبت اختراع دستگاه سوییچ کارت برای افزایش ایمنی خودرو، خاطرنشان کرد: یک کارت آر.اف.آی.دی در اختیار صاحب خودرو قرار می‌گیرد که با آن کارت، برق خودرو وصل می‌شود و چنانچه سارق، سوییچ خودرو را هم در اختیار داشته باشد نمی‌تواند برق خودرو را وصل کرده و خودرو را سرقت کند.

این مخترع با گلایه از عدم‌حمایت ها توسط مسوولین گفت: سه واحد آپارتمان شخصی‌ام را فروختم و توانستم اختراعم را به ثبت و‌تولید برسانم.

محمدزاده گفت: تمام زمان طراحی و تولید را بدون شرکت و در زیرزمین خانه‌ام انجام دادم، پس از اینکه دستگاه‌های مختلف به سراغم آمدند به جای کمک کردن، مانع بر سر راه گذاشتند و همه وقت من صرف امور اداری می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در بازار داریم، اظهار کرد: از رقابت با شرکت‌های چینی، واهمه ندارم، شرکت‌های چینی یک سال گارانتی می‌دهند من 2 سال، کیفیت تولیدات من از کیفیت تولیدات چینی بیشتر بوده و قیمت کم‌تری دارد، اما مشکل اینجاست که من هنوز نتوانستم با مدیران خودرو سازی ملاقاتی داشته باشم و اصولا دیدن انها سخت است و امیدوارم مسوولین در این راستا لااقل حمایت کنند تا درگیر واسطه ها نشویم.